ANNONS
Influencer Argentur är en del av© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00

Monas Universum ansvarar för det innehåll som publiceras på denna blogg. För frågor om innehållet kontakta mona@monasuniversum.se. Bloggen ligger på plattformen Tailsweep som använder cookies. För dessa cookies och de personuppgifter som kan komma att behandlas i samband med cookies ansvarar Bonnier Magazines & Brands AB. Mer information finner du här

SAS Kundservice … eller inte

Resor

Mina föräldrar flög ner hit för några dagar sen. Dock kom inte den ena resväskan med utan blev kvar på Arlanda. 

IMG_1939
Givetvis letar man sig fram till SAS’s “missing bag”-disk … men där möts man av en skylt.
Skärmavbild 2019-07-09 kl. 10.35.01
Väl i huset går man in på hemsidan, fyller i alla uppgifter …. korrekt …. för att femtioelva gånger mötas av ovan felmeddelande i rött.

Ringer SAS i Stockholm, pratar med trevlig person … som kopplar en vidare till bagageavdelningen. Där ska man knappa in en massa och när det är klart kommer ett en röst som ber en betygsätta hela samtalet.

???

Vi ringer SAS igen, pratar med annan trevlig, som ger oss direktnumret till bagageavdelningen. Kopplas där bort 78 gånger så jag tröttnar och går in på SAS’s hemsida för att chatta.

Skärmavbild 2019-07-09 kl. 10.49.59
Jag brukar vara väldigt trevlig men jävlar som det brann i peruken. Det var bara att åka till flygplatsen, där det är galet svårt att parkera, vidare in i ankomsthallen vid bagagebanden … bara för att mötas av megakön av folk som inte fått sitt bagage. Insåg snabbt att den middag vi var på väg till skulle bli kraftigt försenad.

Står i kön i en minut när jag ser mig omkring. Upptäcker en kvinna bakom en helt annan lucka och jag går dit. Den saknade väskan är mycket speciell så när jag kommer fram till luckan ser jag den direkt på golvet. Fattar ingenting. Vi förklarar situationen för kvinnan och h o n blir upprörd över att vi mötts av en skylt kvällen innan. Hon jobbade inte för SAS och frågar: “So, is it sure nobody was there?!” Japp, det var väldigt sure … svarade vi. Hon blev märkbart irriterad och lämnade ut vår väska. Jag förstår snabbt att hon är nån sorts chef och att nån lär få skit.

Hur kommer det sig att VI som kunder ska göra hela jobbet? Vad hände med servicen att den felande länken kör ut väskan?

Så, nu har jag gnällt färdig.

Hejdå

PS, Don’t you worry about the name. Man har sällan sina egna namn i en chattsupport.

SAS Kundservice … eller inte

10
94

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Mina highlights