ANNONS

Kära ägare av ICA Esplanad i Sundsvall

/

download
Om ni nu har personal som väljer att anklaga någon för snatteri så vore det kanske bra om man anammade en lite annorlunda approach än den er personal verkar ha.

Ett stycke nybliven mamma besöker sin hemstad för att visa upp bebis för släkt och vänner. Är ute på långpromenad och släcker törsten med en Cola Zero … som ställs i barnvagnens drickahållare. Ett stycke nybliven mamma går in på ICA för att handla … som hon så ofta gör vid besök i hemstaden. En personal kommer fram och anklagar henne bryskt för att ha stulit den nu uppdruckna flaskan. Den nyblivna mamman blir jättechockad och förklarar att den hade hon med sig in.

Men den oerhört not trevliga personalen hävdar motsatsen och påstår att hon tagit den i butiken och gått omkring och druckit upp den under tiden. För att slippa betala.

Den nyblivna mamman börjar nu vakna till liv under alla nyss-fött-barn-hormoner och inser att personen i fråga inte skämtar. Hon toknekar och skäms ihjäl inför de människor som står omkring och lyssnar.

Den inte så trevliga personalen kräver då att hon ska ta fram kvittot för att bevisa att hon köpt den. Varifrån det än må vara.

Den nyblivna mamman har så klart inget kvitto eftersom Cola Zeron plockats ur kylskåpet i det gamla föräldrahemmet och var inhandlad för länge sen.

  1. Om man nu har för avsikt att anklaga någon för snatteri och vara sig väldigt säker: be då vederbörande att komma in på kontoret, eller bakom kulisserna nånstans. Det KAN ju faktiskt vara så att man har fel.
  2. Om man nu har för avsikt att anklaga någon för snatteri så är det väl aningen bättre om man har en annan approach; ”Ursäkta mig, har du köpt den här?” och kanske: ”Vill bara säga att det nog är bäst att du slänger den, om den här tom, eller säger till när du kommer in i affären att du har med dig den in”.  I stället för att bete sig som hon faktiskt hade snott en 60 tums tv och gömt i barnvagnen.

Han ger sig till slut och hon går ut därifrån.

… för att aldrig mer sätta sin fot där. Härligt när hon berättar för alla sina vänner och bekanta de närmaste dagarna.

Hur man blir av med ett gäng kunder på fem röda.

20
113

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00