ANNONS

Busy bee

/

IMG_9054
I tisdags morse var jag på pressfrukost för ett nytt svenskt hudvårdsmärke: Skintology. 
IMG_9057
Företaget startades i höstas och ägs av Lill, hudterapeut och Maria, produktutvecklare, som är utbildad 4 år i London med en kandidat (BSc) i Cosmetic Science. Heavy shit. 
IMG_9060
Det är extremt populärt med så kallade sheet masks, ansiktsmasker, just kanske för att det är effektivt. Skintology har tagit fram två varianter i biocellullosa. Innehållet är patenterat och de kostar 99 kr st. Den ena är exfolierande och den andra är fuktgivande. De konkurrerar främst med populära Acasia och Reserols ansiktsmasker. 
IMG_9055
IMG_9073
Skönhetsjournalisten Agneta Elmegård var på plats och hon är ett vandrande lexikon när det kommer till innehåll i produkter. 
IMG_9056
Det som tilltalar mig, förutom innehållet, är att dessa tillverkas i Sverige. Jag är över huvud taget väldigt intresserad av hudvård. Skintology lanserar den 24 maj två olika ansiktsserum, Thirst Quench. Det ena, Activator Booster, är en fuktessense som går på djupet. Den andra, Hyaluronic Concentrate, är ett serum som innehåller en hög koncentration av hylauronsyra. Good shit for the skin. Båda kommer ligga på runt 600 kr så det är premiumprodukter. Ska bli intressant att prova.

Jag får en del mail från er där ni vill ha bra tips på hudvård och annat och tänker att jag ska skriva ett inlägg med vad jag tycker är bra produkter. Givetvis oerhört subjektivt men hudvård är en djungel.

2
35

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00