Här kan man snacka service

Igår eftermiddag konstaterades det att talibanen åkt på en rejäl hälsporre i båda fötterna. Hon hade fortfarande 6 timmar kvar av sitt arbetspass och skulle inte komma hem förrän närmare 23.00 igår kväll … bara för att nu kl 09.00 åka iväg på ett två veckor långt konfirmationsläger.

Vojne, vojne. Jag har haft hälsporre ett par gånger och det finns få saker som värker så överjefligt som det. Senaste gången gick jag med det i nästan ett år. Eftersom det inte fanns utrymme för ett läkarbesök så sladdade jag in på nätet för att leta efter en sjukvårdsbutik. Jag vet att apoteken har olika hjälpmedel, men jag ville ha det tyngre artilleriet. Letar och letar men konstaterar snabbt att 99% av utbudet fanns i olika nätbutiker som knappast skulle kunna leverera på några timmar. 

Hittar till slut en seriös sida, Rehaboteket. Till skillnad från flera andra har dom dessutom en kundtjänst. Jag ringer. Hamnar i en telefonkö. Tiden går. Klockan är runt 15.20. Under tiden jag sitter i kö så mailar jag dom och frågar om de möjligen har en fysisk butik och att det var panik.

Sitter fortfarande i telefonkön när jag får svar på mailet. De har ingen butik men jag var varmt välkommen ut till deras lager i en förort till Stockholm. De skulle dock stänga kl 16.00.

Slänger på luren, kutar ut till bilen, ringer maken och gastar att han ska lägga en beställning på nätet fort som fasen så att allt är klart när jag kommer dit.

Har haft såna här tidigare själv men i flytten har de försvunnit. Maken beställer två stycken och messar mig kvittot. Jag kör. Och kör. 
Tackar högre makter för att alla bilister är på semester och hoppas vid Gud att de sedvanliga vägarbeten, som alltid är överallt på sommaren, inte ska sinka mig eftersom jag bara har 11 minuter på mig innan de går för dagen.

När jag kommer dit är det ingen som öppnar. Jag får lite lätt panik. Ringer maken. Han lyckas få tag på vd:n/ägaren, som har kontor någon annanstans. Det visar sig ha blivit ett missförstånd. Den enda veckan på året där det bara är a) en personal på lagret b) personen i fråga hade fått lov att gå tidigare för att hinna med ett plan.

Man kanske knappast hade räknat med att en desperat Brommakärring skulle behöva hälsporrestrumpor akut en fredag eftermiddag i juli.

Vd:n ber 102 gånger om ursäkt och erbjuder sig dessutom att komma hem till oss med beställningen. Till saken hör att han bor på andra sidan stan och skulle alltså behöva åka till lagret, hämta och sen till oss. I normala fall hade jag tackat nej och väntat på posten men nu var läget akut.

Ett par timmar senare kommer han. Supertrevlig. Vi pratar om företaget och han berättar att de har hittat en bra nisch. Dom var först på marknaden och sen ploppade det upp lite konkurrenter här och var. Rehaboteket har dock satsat hårt på att dessutom vara extremt kunniga om precis varje produkt de säljer. Inte bara vara ett pryllager där det ska krängas. När man går in på sidan och läser deras omdömen så förstår man att de är duktiga. Försökte skriva ett omdöme men man man måste ha varit medlem på Prisjakt i 7 dagar så jag får vänta…
Vi tackade så mycket för servicen och sa hej då. Var lite förvånade över att det var två paket. 
Det visade sig att Christian hade skickat med lite extra grejer som ”plåster på såren för omaket”. D e t hade han verkligen inte behövt. Bara att han tog sig tid att komma hem till oss var mer än nog.

LÄTT att jag kommer lägga till deras hemsida bland mina favoriter. LÄTT att jag kommer återkomma till dom.

  1. Eva skriver:

    God morgon !
    Nu har även jag beställt sulor från Rehaboteket . Det var så fin service när du fick dina sulor så jag kunde inte låta bli. Hoppas mina blir lika bra.
    Ha en bra dag.

  2. Alltså wow! Dels till servicen men mest för mig som blev så himla glad över det här tipset! La genast en beställning med hopp om att en dag kunna kliva ur sängen utan att halta (hade ganska precis gett upp hoppet om det efter att ha provat olika ilägg och skor för). Hoppas Talibanen repar sig snabbt.

  3. Sara skriver:

    Dom är sjukt bra att ha och göra med! Brukar försöka tipsa andra om dom oxå. Och just dom där ska jag tipsa en kompis om. Jag hade lösa sånna när jag var liten. Såå bra!

  4. Louise skriver:

    Viktigt att hon aldrig går barfota! Alltid skor/tofflor på sig. Tipsar om tofflor från Jula! De har jag både på jobbet och hemma. De är uppbyggda i sulan och väldigt prisvärda!
    Hon kan rulla en tennisboll under foten, det hjälper senan som går under foten, andra fotövningar är oxå bra. Hoppas att hon känner lindring snart, det är så seegt med hälsporre, men det går att bli bra.

    Lycka till!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..