Det här med Postnord och mina bajssprejer

Kan inte någon bara sänka det där jä%&a företaget?! Det har lyckats med konststycket att sabba en hel bajssprejsleverans samt tappa bort en 20-kgs kartong med bajssprejer. Älskar kundservicen när man ringer och de säger att de ”kan tyvärr inte göra något” och att man ska fylla i en reklamation och skicka in ”så återkommer vi” och by the way ”så har du säkert hört att vi har extra mycket just nu i samband med Black Friday och jul”. 

 

Jag har en miljard kunder som gärna vill bajsa utan att det stinker och dom har väntat tillräckligt länge. ”Ja, jag förstår det (fast hon undrade nog vad fan jag pratade om) men jag kan tyvärr inte lösa det här problemet.” 

 

Nähä, men jag ska betala för era urusla tjänster eftersom ni har som policy att inte heller kompensera kunder som råkat illa ut.

 

Så, kära läsare om ännu ej fått några varor: det är på gång. Vilket år som helst. Under tiden får ni hålla er. Så gott det går.

  1. Cami skriver:

    Jag väntar fortfarande på ett paket som en kompis skickade i augusti FÖRRA året! Det har kommit vilse mellan hennes inlämningsställe (i Sthlm) och Arlanda, skitkul när det innehöll en välbehövd telefon. Tack Postnord! Paketet hon skickade förra veckan är däremot på trygg peruansk mark nu. Är sjukt att peruanska postväsendet är mer pålitligt än det svenska….

  2. Marie skriver:

    Jag hoppas också att min beställning kommer fram innan jul 🙂

    1. Mona skriver:

      Om inte så skickar vi nytt så får du helt enkelt låta bli att hämta ut det första paketet … när det väl kommer!=)

  3. Åh, förstår din frustration till 100%. Vi får jämt och ständigt leta rätt på paketleveranser till mitt arbete (har vi tur får vi dem till sist) och det räcker med att åldern gör en gråhårig, ett uselt skött företag behöver inte vara ännu en anledning till den färgskalan!

  4. PostNord kundtjänst gjorde fel när du ringde in och anmälde den försvunna leveransen. Det du ska göra är att kräva att dom upprättar ett spårärende. Detta gör att det sätter sig en person och noggrannt kollar upp vad som hänt med leveransen och måste återkoppla till dig om processen. Glöm inte att du ska se till att få spårärende-numret samt namnet på personen som upprättade ärendet. Dubbelkolla även att dom har korrekt mail och mobilnummer till dig.
    Om man bara ber någon trött nisse i kundtjänst om hjälp så händer i-n-g-e-n-t-i-n-g.
    Kräv alltså att dom upprättar ett spårärende. Lycka till!

  5. Ingen av de stora aktörerna inom den branschen är bra på kundsupport och hjälpa till vid strul. Min ena son jobbar på ett stort företag som skickar antika saker över hela världen och det strular konstant. Han har mängder av ärenden som ”försvinner”. Och han är hänvisad till samma kundtjänst som privata personer och där svarar de mest efter någon slags standardmall… De skickar ca 200 paket om dagen året runt och kan inte ens får en egen kontaktperson, dåligt! Han brukar maila företagets VD med cc till sin egen VD, enda sättet att få saker att hända.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..