När 3 gör en pudel

Min kompis ringde nyss. En Haris, som hon missade efternamnet på, ringde henne och talade om att de kommer maila henne och bekräfta att en annullering av avtalet kommer göras. Hennes pappa får behålla telefonen och stickan.

Bra där 3. Även om det är tråkigt att min kompis och hennes man besökte butiken, ringde ett 10-tal samtal till olika befattningshavare och fick samma ”tyvärr”-svar av alla och först när jag skriver om det här och får hjälp av mina läsare, då fixar man det.

Jag tänker på alla andra som råkat ut för samma sak men som inte har en blogg att vända sig till. Jag hoppas, h o p p a s, verkligen att ni ser över rutinerna och informerar de anställda och de franchise-företagare som representerar er om det här med att ingå avtal med gamla människor.

Och som jag svarade en av mina läsare: egentligen inte alls okej att hänga ut ett helt företag och dra alla över en kam men när det gäller barn och gamla så har jag INGA som helst spärrar. Shoot me for that!

Hur som. Arne Kindahl, som inte kunde sova i natt av oron, kan göra det nu. Tack alla ni som såg till att det blev en bra lösning.

  1. Bodil skriver:

    För några år sedan var jag också kund hos 3. För att göra en lång historia kort levde de inte upp till sin del av avtalet.
    Det tog mig ett halvår, åtskilliga besök i butiken samt diverse skrivelser att bli befriad från avtalet.
    De unga gentlemännen jag träffade under den resan var omogna och nonchalanta.
    Frustrerande, irriterande och jäkligt dyrt.
    Ett annat teleföretag sålde abonnemang ”på gatan”. Jag tackade nej till deras ”fantastiska” erbjudande.
    Ungpojken tittade på mig och undrade ”Är du dum eller?!”
    Kära nån.

  2. Emma skriver:

    Jag jobbar på Tele2 och vet precis hur jobbigt det är när folk drar hela företaget över en kam. MEN, det finns INGENTING som motiverar mig mer till att göra ett ännu bättre jobb än när jag får höra att Tele2 (eller någon av våra återförsäljare) gjort någonting som är fel. Ditt blogginlägg om 3 har förhoppningsvis samma effekt på deras personal och återförsäljare.

  3. Eva skriver:

    Gud vad skönt! Man vet ju själv att man kan ligga vaken om natten och grubbla om man råkar ut för nåt.
    Dåligt att företaget inte kan hjälpa utan det behövs en blogg för att det ska komma i ljuset. Stackars alla andra som inte får hjälp.
    Bra Mona att du lyfter problemet:-) Kram till dig!

  4. Ida skriver:

    Underbart att det ordnade sig! 🙂

  5. Dom har faktiskt gjort likadant mot min morfar 85 år. Då var det min bror som gick ner till butiken och talade om ett och annat för dom och då tog dom tillbaka det.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..