Shame on you mobilföretaget 3!

Jag har en kompis som ringde mig. Helt förtvivlad. Hennes pappa hade gått in till en 3-butik vid Hornstull tidigare idag för att handla ett kontantkort.

När han kliver ut därifrån har han en påse med ny telefon, en sticka och ett påskrivet abonnemang på 369 kr/mån i 24 månader. Således 8.856 kr.

IMG_5992

Man får kanske skylla sig själv tycker ni.

Well, om jag berättar att hennes pappa nyligen haft en stroke, lider av afasi samt är 91 år så kanske det förklarar varför hon är så upprörd.

Hon tar påsen med alla grejer, åker dit och ber om att få säga upp avtalet.

”Tyvärr” blir svaret. Hon och maken sätter sig och ringer ett 10-tal (!) samtal till olika personer på 3 men får samma svar som i butiken. Avtal påskrivet, sorry, inget att göra något åt.

Fifan, jag kommer ALDRIG i helvete bli kund hos er!

Länka och dela gärna på Facebook. 

  1. Jonas skriver:

    Hejsan! Jobbar själv som säljare och tycker att detta är fruktansvärt, har bara ett tips och det är att ringa telekområdgivarna dom brukar kunna få avtal hävda när fulsälj som detta har skett, lycka till

  2. Ritha skriver:

    Samma sak hände makens mor, då 81 år typ… Fy faan!!! Vi fick hjälpa henne att häva allt. Avskyr de där telefonsäljarna, pengakåta pch utan skrupler *grrrr*

  3. Jag förstår den frustration som uppstår när man läser inlägget. Det är aldrig acceptabelt att bli eller känna sig lurad som 3-kund!

    Vi har gått igenom ärendet och tagit kontakt med berörda personer i ärendet. Av integritetsskäl diskuterar vi aldrig enskilda kundärenden i detalj på en öppen plattform.
    Vi tar alltid till oss av den feedback vi får och alla åsikter om 3Sverige är viktiga för oss då de hjälper oss att bli bättre.

    Tack för att du har tagit dig tid att uppmärksamma oss!
    – Haris

  4. Eva skriver:

    För jäkligt! Man måste ju ändå förstå att en man över 90 år kanske inte är jättestort behov av en ny telefon utan klarar sig med den han har. Vart har mänskligheten tagit vägen??
    Har själv suttit på ett fik där det i bordet bredvid satt en kille och förklarade för en ny telefonförsäljare hur man gjorde när man skulle ”sälja”. Dom metoderna gjorde att jag tänkte att jag aldrig för mitt liv skulle stanna till vid en telefonförsäljare.
    Det ingick att lura kunden och”ringa”(på låtsas) upp chefen och fråga om kunden få det där jättebra erbjudandet som ”egentligen” inte gällde längre!!!
    Så jävla lågt! Nä du efter det så står dom lågt i kurs hos mig!

  5. 3 har svarat på deras fb sida och det verkar vara löst nu
    Jag delade ditt inkägg och svar kom alldeles nyss
    Marita Larsson Arvika

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..