Jamen då kör vi lite bilder, Ullared part one

Lördag morgon börjar med att jag vaknar efter 3,5 timmars sömn. Oron över att ha gjort något fel i all planering höll på att äta upp mig. Men, på med smink och in i bilen.

Järnet hem till Plain Vanilla-Johanna, som bor mitt i stan. Hon hade med sig ett gäng paket/ordrar, från bloggläsare, som hon skulle dela ut i egen hög person. Hon hade förberett mig på det, men jag hade ingen aning om h u r mycket det var och när jag visade henne vårt redan fyllda bagageutrymme, så insåg vi att vi var ute på hal is.

Efter lite omstuvning så lyckades vi trycka in hennes grejer. Vidare runt hörnet för att plocka upp Magdalena och Sophie. Hej och hå vad alla flickor var pigga..not.

De hade fått typ två timmars sömn efter att ha suttit uppe hela natten.

Väl framme vid bussterminalen så blev det hektiskt. Chaufförerna Anders och Stig, samt trafikledaren(?) Hasse från Swebus mötte upp oss. Alla tjejerna prickades av och klev ombord. Jag och Magdalena åkte i var sin buss och meningen var att vi skulle byta efter matstoppet.

Jag är åksjuk men hade preppat med åksjukepiller. Satte mig för säkerhets skull längst fram.

Bussarna gick ju 06.30 så de flesta var fortfarande supertrötta, men kalasglada. Några stensov, hehe.

Jag noterade ett gäng glada bönor längst bak i bussen, och satte mig där.

Sjukt roliga tjejer..som hade råkat få med sig lite glad-dricka.

Jag kom på att jag hade egen glad-dricka jag också.

Kan meddela att champagne och smoothie är en skitbra kombo.

Helen och Erika var två jefligt sköna brudar och Helen är gift med en kock, som tävlat i Årets Kock..och som jag och Magdalena kommer utnyttja hårt vid ett senare event.

Hörde att hennes buss hade problem med toaletten, det var stopp, men eftersom Maggan inte tillhör den där cupcake-allt-är-perfekttönt-typen, som så många andra, så klev hon in och körde ner handen i toan och fixade problemet. You go girlfriend! Aldrig i helvete att jag hade gjort det, cupcakes or not…

Ju närmare vi kom Ullared, desto högre blev tjattret. Alla var laddade från tåspetsarna upp till hårfästena.

Efter några timmar så var det dags att äta, så vi sladdade in på Max i Jönköping där Mario med personal, bjöd oss på lunch. Han ville inte vara med på bild, men vi tvingade resten att vara det, hehe.

Det kändes väldigt konstigt att se sig själv på en buss när man stod där i kön.

Och det var skönt att sträcka på benen innan det var dags igen. Mirka var med också och jag såg fram emot lite tjejsnack med henne, men hon satt i Magdalenas buss, så jag fick vänta tills vi var framme.

Jag skulle ju som sagt byta buss, men strax innan lunchstoppet så ringde Magdalena mig och sa: ”Du, måste vi byta buss, jag trivs så bra med mina tanter här?!”

..och det gjorde ju jag också, så vi bytte aldrig.

Sanna tog en rolig selfie:

När vi satte oss i bussen igen så tog jag fram min lottring. Tänkte att jag skulle se om det var några som ville köpa. Magdalena hade en egen ring i sin buss. När jag kommit två tredjedelar i bussen så var nästan alla lotter slut. Och mycket riktigt: de sista raderna kunde inte köpa några. Tokslut.

Jag fick råpanik: vi skulle ju sälja lotterna på kvällen. Det var ju liksom 70 brudar till som skulle komma. En av tjejerna säger då att hon skulle se till att fixa en ny lottring. ”Och har dom ingen så gör jag en själv!”

10.000 kr på 15 minuter.

Jag var helt chockad. Och tacksam. Vartenda korvöre ska ju gå till Magdalenas läkarstation på Filippinerna.

En av våra bloggläsare, Camilla, och hennes man Fredrik, som för övrigt var den ende mannen, hade skrivit en låt om vår resa. Vid matstoppet så fick jag cd-skiva och textlappar till alla, sen var det bara att öva.

Och s o m tjejerna övade. Jag är ju fullkomligt tondöv, så det var inte ens någon idé att försöka.

Alla var superkoncentrerade. Under tiden försökte jag blogga och instagramma, men det gick åt helvitti då min mottagning sög purjo.

Oj vad pigg jag ser ut. Men det skulle snart ändra sig.

Plötsligt så blev det blodigt allvar mellan bussarna. Maggan lade ut deras version på instagram, men vi var inte sämre vi.

Jag ska fixa till så att ni får höra vårt bidrag. Maggan och hennes busspolare påstod att de var bättre, men vi hade ett triumfkort, som vi lade till. Och som ni ska få höra senare, hehe.

Innan vi kom fram så fick alla fylla i en fråge-quiz. När jag samlade ihop alla svar så tog jag några råttor på bar gärning:

Eller hur att de hade alla rätt!

Väl framme vid Hotellet…

20140202_120224

..så överraskade Boris, GeKås styrelseordförande, samt Lisa, deras marknadsansvarige, oss med att stå där och ta emot oss.

Vi blev jätteöverraskade…och otroligt glada!

Sen fick vi bråttom. Ytterligare 70 tjejer skulle komma och vi skulle stå innanför entrén i varuhuset och ta emot dom.

På vägen dit träffade vi på några ur gänget.

Vi ställde oss innanför och strax började tjejerna dyka upp.

Den här bilden med Vickan tycker jag jättemycket om.

IMG_7051[2]

Det dök upp en väktare som ville ta ett kort. Inte så jätteintresserad av mig, men däremot av Magdalena. No shit liksom.

..och sen kom det fler tjejer. Gamlingar som var med på vårt förra event:

Jag och Maggan bara mös. Fifan så kul det var att få hälsa på alla tjejer.

För jösses som vi hade längtat efter den här dagen.

Sen kom Wacko-Vic. Hon h a t a r att vara med på bild eftersom hon ser så jefla arg ut jämt.

Nähä…

Victoria, som hon egentligen heter, hade fixat en skattjaktstävling i varuhuset. Låter ju lagom kul, men eftersom vinsten var en iPad så kan ni ge er f-n på att det blev stort pådrag när den satte igång!

Jag började bli lite stressad när vi stod där. Alla visste ju om att my number on mission med resan, var att köpa mina sexiga tant-trosor.

Plötsligt får jag ett mms där galningen Ann håller upp världens fulaste trosor och skriver:

”Skyndarej, finns nästan inga kvar!”

Jamen eller hur…

Till slut började det sina med tjejerna som kom, så jag kunde dra iväg bort till trosavdelningen.

Och jajemensan, där hittade jag flera med handen i kakburken!

Luckily så fanns det kvar ett gäng till mig. 20 stycken fick följa med hem. 29 spänn styck. Som hittat.

Plötsligt dök Johanna upp. Hon hade hittat svaret på hur hon ska gå ned några kilon tills vi åker till Florida.

Sen får jag ett mms från maken:

Min kompis Christina där hemma i Stockholm garvade läppen av sig eftersom bilden är tagen på hennes bokrelease.

Jag fortsätter att handla. Då ringer talibanen: ”Mamma, snälla, kan du köpa en stekpanna åt mig?” Ehh, normala barn ber om en leksak, men hon vill ha en stekpanna. Well, jag behövde också en så det var bara att trampa över till den avdelningen och köpa.

Aningen svårt att välja men tre stycken fick hänga med hem. Det var nästan bara vi tjejer i hela varuhuset. Hur nice som helst.

Telefon pep till och jag hade ett mms:

bild[1]

Jag släntrade över dit för att ta en titt:

Och se där ja, där satt ett rövargäng och drack vin. Och bubbel. Ann hade köpt var sin flaska till mig och Magdalena.

Vi slog oss ner och vilade benen en stund. Sen kom GeKås tidning Ulla och ville intervjua mig och Maggan.

Efter det så gick vi och betalade och det var ungefär här som jag började slokna.

Jag hade inte en minut över till att duscha och byta om, så jag såg..och kände mig, förjeflig. Men det var bara att bita ihop. Hann dra upp ett inlägg här på bloggen, och sen tittade jag mig omkring i hotellrummet.

Jag hade förväntat mig ett hål i väggen. Typ. Men, det här var verkligen jättefint. Supersköna sängar. Och jag är petig.

Glömde fota badrummet. Som var jättefint. Det första jag gör när jag kliver in på ett hotellrum, är att kolla just badrummet. Om det är rent. Och jösses så rent det var här. Me like.

Sen öppnade jag ena köksluckan.

Se där ja. Det 5-stjärniga hotellet i Turkiet i somras hade ingen vattenkokare som standard, med det hade man här minsann!

Jag blev så jätteglad över den fina överraskningen som stod på bordet.

Jättegod champagne..någon hade läst på!

Och så en goodiebag, vilket alla andra också fick;

Tittade till på Johannas väska (hon hängde fortfarande i Sportbaren med alla andra) och konstaterade att allt var som vanligt: hon lever nämligen på godis.

Jag tittade mig inte ens i spegeln, för då hade jag dött på fläcken, utan jag gick in till Magdalena, som inte heller hann duscha. Vi stack ned till Harrys för att hinna fixa med alla lottpriser.

Sen kom alla tjejer. Och luktade nyduschade. Och jag kände mig jättefräsch.

De fick en välkomstdrink.

Sen dök Boris upp och berättade lite om GeKås. När jag fick den här idén om att vi skulle åka hit så skrev jag ett inlägg där jag bland annat råkade skriva: ”..är det ingen här som känner Boris och som kan hångla upp honom så att vi får bra priser på hotellet?” Typ så. Tror ni inte på fan att någon hade visat honom det här så gissa om han berättade det för alla. Trodde jag skulle skämmas ihjäl!

Mitt när han pratar så upptäcker jag att jag helt plötsligt har täckning på mobilen. Fort som sjutton slänger jag upp något på Instagram. Medan somliga fotar mig.

Boris Maggan Mona

Sen var det dags för middag. Supergod mat.

Jag och Magdalena gick runt med var sin lottring medan folk åt, och vi lyckades sälja nästan alla lotter!

Sophie kom på hur man ska dölja sin dubbelhaka:

Jag fick i mig lite mat, men sen var det dags för lottdragning och prisutdelning.

Maggan är ju van vid sådant här, men jag håller på att skita i byxorna varje gång jag ska prata i en mikrofon.

Vi inleder dock med att ge våra busschaufförer varsin present, som tack för att de stod ut med oss.

Sen rullar det på.

Fråga mig inte varför det är olika storlekar på bilderna. Jag är färdig att slänga datorn åt helvitti. Det inlägget har tagit flera timmar och jag är skitsur.

Vi hade så sjukt mycket vinster och var tvungna att ha ett högt tempo. Så högt att vi nästan glömde bort att tala om vad alla vann.

Efter nån halvtimme så börjar det protesteras lite. Några undrar varför inte deras lottserie vinner. Vi fattar ingenting eftersom alla lotter ligger i vår kruka. Vi fortsätter men protesterna fortsätter också. Jag blir plötsligt svettig. Visst var det bara 3 ringar som jag gav till de som hjälpte oss att plocka isär dom?! Men var fan var då den fjärde? Någon lyckas fånga exakt det ögonblick när jag mumlar till Maggan: ”Du, något är fel, vi måste kolla upp det här.”

Så vi säger att vi behöver en paus. Sen går vi sakta ut från restaurangen, och när vi kommer runt hörnet så springer vi som dårar bort till hotellet, kastar oss fram till disken och frågar Elisabeth, som jobbar kväll:

”Du, har du busschaufförernas telefonnummer?” De sov i var sitt rum och vi misstänkte att den fjärde ringen låg i en av bussarna. Dessvärre så hade hon inga nummer men vi fick rumsnumren. I all hast glömde Maggan sitt rumskort/nyckel på restaurangen, så medan hon åker upp till chaufförerna, som bor på samma våningsplan som oss, så fixar jag en ny nyckel till henne. När jag kommer upp i korridoren så möter jag henne: ”dom skulle bara klä på sig, dom låg och sov. Jag kollar mitt rum så länge, så passa dom så att de inte hinner dra ner!”

Jag står kvar, och herrarna öppnar sina dörrar iförda full mundering. Då öppnar Maggan sin rumsdörr och håller upp den fjärde ringen. Hallefuckingluleja. Vi bugar, bockar, niger och säger förlåt hundra gånger, men dom var coola och sa att det var lugnt.

Vi springer tillbaka ned och är helt säkra på att vi skulle bli lynchade. Både jag och Magdalena lider av samma problem när vi får problem: vi blir bajsnödiga. Alltså på riktigt. Vi pratar akut diarré. Typ.

Mitt hår står på ända i snöblasket. Jag är ursvettig efter hel dag i bil och en eftermiddags shopping. Jättebra med en stickad tröja på sig.

Vi kommer in, upp på scenen och talar om att vi är världens sämsta. Gudskelov så var mer än hälften av vinsterna kvar och de var dessutom till ett dyrare värde. Vi frågade om det var okej att vi drog 10 lotter rakt av, från de upphittade, eller om alla ville att vi skulle börja om.

Eftersom vi har världens bästa läsare så var det inga problem över huvud taget. Vi fortsatte och alla var glada.

Men våra magproblem var inte direkt lösta. Jag hade dessutom haft ont i magen hela dagen, så jag var svimfärdig.

Lottdragningen var äntligen över och Maggan pep i väg på toa, kom tillbaka och var 3 kilo lättare. Men jag kunde inte gå. Det bara gick inte.

Vi blev ombedda att sätta oss ned mitt i restaurangen. Något skulle hända.

Vi hör en röst från andra sidan rummet och en utklädd kärring kommer in.

Hulda

Min första tanke var: ”Oh no, en Stefan och Krister-grej.  Hur fan ska jag greja det här!” Ungefär det värsta jag vet.

Men. Det var en av våra bloggläsare. Vem visste vi inte. Hon har läst oss länge och gjort en liten minirevy. Hennes kompis Helena filmade det hela och jag ska lägga upp det i ett särskilt inlägg. Det var så SJUKT jäkla kul. Hon hade prickat in Maggan och mig i minsta detalj. Jag fick bland annat ett par Ullareds-trosor. Och så hade hon snickrat ihop en likadan kryddhylla som talibanen gjorde för nåt år sen, om ni minns.

Mona trosor

Jag skrattade så att jag grinade. Magdalena fick bland annat en postkodscheck:

Maggan check

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fifan som jag älskar mina läsare.

Efteråt sminkar kärringen av sig och först då får vi se vem som dolt sig bakom peruken. Det var Pernilla, som står intill mig här.

Ser ni hur slut jag är här? Jag går på autopilot och har svårt att stå upprätt, men det är så kul med alla tjejer, så jag har inte mage att gå och lägga mig.

När jag fick in alla anmälningar till det här så var det ett namn som dök upp som gubben i lådan. Carina Broberg Lindau. Ganska ovanligt. Ett namn man inte glömmer om man har vuxit upp med personen i fråga. Jag blev så jätte-jätteglad när jag såg det och när hon väl dök upp på Cityterminalen så blev jag ännu gladare. Vi har inte setts på 30 år.

Carina

Carina har en massa barn. Hennes yngsta, Fanny 11 år, drabbades av cancer för några år sedan och de har haft det tufft som fan. Samma dag som jag och Magdalena ringde runt till alla som skulle med, för att hälsa dom välkomna, så berättade Carina för Maggan att hon, tidigare samma dag, fått besked om att Fanny nu är helt cancerfri. Carina har en hemsida där man kan läsa mer om det här och även köpa jättefina skyddsänglar. Please do.

Hur som. Det var verkligen jätteroligt att träffas igen, även om vi inte hann prata så mycket. Fick dock en frukost tillsammans..tack Carina!

Kvällen fortsatte och vi försööökte prata med allt och alla, men jösses vad svårt det var att hinna med kvalitetstid.

Pernilla
bild

Fina Nina, som i n t e gillar bling, hade kvällen till ära för mig, satt på sig ett blingat hårspänne. Det är kärlek det!

Jag sitter och snackar med några när Kicki kommer förbi och säger att hon vill se på mina blingjeans. Jag reser på mig så att hon kan kolla in min tack-vare-dom obefintliga plattröv. Sen sätter jag mig. Och lägger en brakare så jag tror att fönsterrutorna ska sprängas. Kärringen hade lagt en pruttkudde på stolen.

Tänk att bajshumor fortfarande är så kul, fast man är närmare döden!

Ungefär här tar det stopp. Jag är yr i huvudet och känner att det inte går längre och jag har svårt att hålla ögonen öppna. Och den där jefla luggen, som jag inte får klippa för frisören.

Mona slutkörd

Men Maggan ser ut som en jefla nyponrus. Fast det är klart, hon var inte fisig längre.

Jag säger hejdå till några stycken, sen smiter jag.

Under tiden sätter nattskiftet igång..För det är lite så vi jobbar jag och Magdalena: jag tar dagskiftet, och hon tar nattskiftet.

Så hon bjuder tjejerna på shots.

Jag stapplar upp till rummet. Johanna, som också, av någon oklar anledning, haft ont i magen och gått upp några timmar tidigare, är vaken. Jag stönar när jag kommer in. Magen värker, trött som en örn och allmänt gnällig. Vi har aldrig sovit i samma rum och nu var det två kärringar som var klart gasiga.

”Men, vad fasen ska vi göra, vi är ju jättefisiga båda två!” sa jag.

”Äh, vår vänskap har kommit till en annan nivå, det får vara fritt att fisa i natt” sa hon, vände på sig och somnade som en stock.

..och det gjorde jag med en kvart senare.

Det går en timme och jag sover djupt när jag hör en telefon långt bort i Uzbekistan. Det tystnar. En stund går och det ringer igen. Jag famlar efter telefonen, ser att det står ”Magdalena” och känner att nähä, här ska ingenstans, jag sover. Så jag skiter i att svara. Jag vänder mig och somnar om. Hör plinget från ett sms. 5 minuter senare bankar det på dörren. Jag fattar då att något allvarligt måste ha hänt, så jag rusar upp och öppnar.

Där står två dårar, Ann och Sophie. ”Vi ska ha din champagne, vi har tagit Maggans också för vi ska ha efterfest!” Sen klev dom in, tog den, och drog. Till Carinas rum.

Sms:et jag fick var en varning från någon annan att fyllona varit på väg.

Jag kunde fan inte låta bli att garva. Lite skadeglatt. För det var ju knappast jag som skulle ha ont i håret nästa dag.

End of part one.

Sponsorer

1. MissK skriver:

Själv hade jag Husfruen som tog sig an mig + ett par andra tjejer jag inte vet vad de heter här, så jag slapp sitta för mig själv i en hörna 🙂

2. Finaste Mona, tack för allt ni gjorde för oss under helgen!
    Vi som körde själv kanske fick mer shoppingtid…fast vi är avis på er ”temakänsla” på bussarna…
    (det fanns ju två sorter som kom själv…de som körde med en kompis, och vi som kom SJÄLV!) En tjej kom fram till mig och frågade ”Var är din kompis?” Jag svarade ”Nu kom du ju!” Haha! En del tycker att det är modigt att komma ensam, jag tycker att det är ett äventyr – tänk så många fina vänner man får!
    Stort tack till dig och Maggan…och till alla nya vänner jag hoppas få träffa snart igen!! KRAM

1. Det ÄR modigt att komma själv och jag är så glad att du hade kul! Nästa gång så känner du några av fejsen!

3. Vad roligt att få läsa och uppleva helgen igen. Jag och maken är så nöjda och glada och ser framemot nästa event ni hittar på. Varma kramar.

4. Nina skriver:

Mona, om du vill byta jobb så är jag övertygad om att Bindefeld skulle så se upp, för som eventfixare är du (och Maggan) suveräna och vilka fester ni skulle ordna 😀
    Instämmer med tjejerna här ovan, tack för en suverän helg (och nästa gång kommer jag att införskaffa ett glitterfodral till festen).

5. Helén skriver:

Kicki du och jag är ju redan kompisar på instagram, remember 😉
    Erika, jag är hellre gift med din man än min, rätt ofta 😉
    Mona, jag läser dig NU 🙂

1. Helén jag är ju i morfinrus inget fastnar och tiden bara rinner förbi, har aldrig varit så blank i pallet >.< Ni andra som jag har frågat flera gånger eller på annat sätt gjort bort mig, förlåt! jag är nyopererad. Och ja det kommer bröstbilder på insta, senare 😉