Alltså, det där med DHL och kundSERVICE

Minns ni min bloggläsare Veronica som inte hade fått sina varor eftersom DHL bestämde sig för att skicka paketet till en annan stad, för att sedan säga att JAG skrivit fel postnummer och för att slutligen erkänna att de gjort fel, men ändå inte bad om ursäkt?

Igår kväll mailade Veronica mig och talade om att hon fortfarande inte fått paketet.

Man kan säga att det brann lite i peruken på mig. Gudskelov så har inte DHLs kundSERVICE öppet på kvällarna. Väry tur det kan jag säga.

Så jag hann andas mycket långsamt när jag slog numret i morse. Sen använder jag min trevligaste, men mest bestämda ton:

”Hej! Du. Kan du förklara för mig varför ni FORTFARANDE inte har skickat paketet till rätt utlämningsställe, trots att det är tre dagar sedan jag ringde och påtalade ERT fel?” 

”Dröj lite så ska jag se här.”

Tystnad.

”Jo, jag ser att det kom fram till utlämningsstället, Pressbyrån, för 8 minuter sedan.”

”Åh vad bra ni är som lyckats leverera ett paket på 8 dagar.” sa jag.

”Tack, vi gör vårt bästa!” säger märlan, som inte alls noterade min illa dolda sarkasm.

Bra kundSERVICE DHL.  I’m impressed.

  1. Hanna skriver:

    Jag tror det är FedEx i USA (kan ev vara UPS) dom levererar miljoner och åter miljoner försändelser varje dag över hela landet. Varje dag mäter dom hur många leveranser som kom fram. De har nämligen en garanti som säger att om de inte lyckas leverar over night så får man leveransen gratis.

    Varje morgon får sedan alla deras chaufförer ett sms där det står hur de har lyckats. De har en leveransprocent närmare hundra. Mäter man inte vet man inte och då kan man inte åtgärda.

  2. Tack, vi gör vårt bästa.
    Skönt svar, tycker jag.

  3. Anna skriver:

    DHL.. Ja jag har också råkat ut för dem nyligen. Någon hade skickat ett paket till vårt kontor. Jag fick ett brev att de försökt nå oss men att ingen varit på plats för att ta emot paketet. Ringde dem för att boka en ny tid och frågade vilka tider de levererar. Det är under våra kontorstider, och vi är alltid bemannade under kontorstid! Tyckte att det var märkligt och påtalade detta men bokade iaf en ny dag för leverans utan att bråka om det. Inte sjutton dök det upp något paket på den bokade dagen. När jag ringde så fick jag till svar att vi inte hade varit på plats. Vi har ALLTID någon på plats under kontorstid, det är alltid någon här som kan ta emot leveranser och kunder. Vi får leveranser flera gånger om veckan men det är tydligen så gömmer vi oss, låser dörren och drar ner persiennerna när DHL kommer.

    Vi fick det levererat till slut iaf…

Lämna ett svar till Lennart Pettersson Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..