ANNONS
Influencer Argentur är en del av© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00

Monas Universum ansvarar för det innehåll som publiceras på denna blogg. För frågor om innehållet kontakta mona@monasuniversum.se. Bloggen ligger på plattformen Tailsweep som använder cookies. För dessa cookies och de personuppgifter som kan komma att behandlas i samband med cookies ansvarar Bonnier Magazines & Brands AB. Mer information finner du här

Alltså, det där med DHL och kundSERVICE

Jobbet & jag

Minns ni min bloggläsare Veronica som inte hade fått sina varor eftersom DHL bestämde sig för att skicka paketet till en annan stad, för att sedan säga att JAG skrivit fel postnummer och för att slutligen erkänna att de gjort fel, men ändå inte bad om ursäkt?

Igår kväll mailade Veronica mig och talade om att hon fortfarande inte fått paketet.

Man kan säga att det brann lite i peruken på mig. Gudskelov så har inte DHLs kundSERVICE öppet på kvällarna. Väry tur det kan jag säga.

Så jag hann andas mycket långsamt när jag slog numret i morse. Sen använder jag min trevligaste, men mest bestämda ton:

“Hej! Du. Kan du förklara för mig varför ni FORTFARANDE inte har skickat paketet till rätt utlämningsställe, trots att det är tre dagar sedan jag ringde och påtalade ERT fel?” 

“Dröj lite så ska jag se här.”

Tystnad.

“Jo, jag ser att det kom fram till utlämningsstället, Pressbyrån, för 8 minuter sedan.”

“Åh vad bra ni är som lyckats leverera ett paket på 8 dagar.” sa jag.

“Tack, vi gör vårt bästa!” säger märlan, som inte alls noterade min illa dolda sarkasm.

Bra kundSERVICE DHL.  I’m impressed.

Alltså, det där med DHL och kundSERVICE

7
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Mina highlights