Jag tänker att jag ska tänka positivt

Det är ju ingen hemlighet att jag inte tycker det är så roligt att stå här i Bromma Blocks. Alltså, missförstå mig rätt: jag älskar gallerian i sig, men att vara på samma ställe 5-6 dagar i veckan gör mig tokig. Tack gode Gud så är ni många som kommer förbi och säger hej. Det räddar liksom dagarna.

Men i morse, i duschen, så tänkte jag att jag skulle använda mig av lite positivt tänkande. Lite affirmationer. Lite ”assa”, som Mia T säger.

Så jag tänker att: ”oj vad skönt att jag faktiskt har ett jobb!” Det kändes genast bättre. Så jag fick mersmak: ”Vilken najs vecka jag har; Kundkväll på Erikbergskliniken i morgon, middag efteråt med Sophie, My och Magdalena. Shoppingkväll med er bloggläsare på onsdag hos ByCarima, en trevlig lunch med Swebus och Magdalena på fredag för att prata Ullareds-resan, middag hemma för kompisar på fredag kväll, gå på Aidsgalan på söndag. Och så  Härligt!”

Är således på toppenhumör när jag åker till jobbet för att hjälpa till och packa ett par ordrar. Då kommer jag på att jag måste ta tag i det där problemet med bloggläsaren som har beställt varor, men i fredags fick reda på att paketet gått till en annan stad.

Så jag ringer DHLs kundservice. Big mistake.

Kvinnan, som redan från början har en tråkig attityd, trots att jag är trevlig,  hävdar först att vi har skrivit fel postnummer. Då får jag en raus-anfall. Jag upplyser henne, fortfarande trevligt, men jefligt bestämt, att vi har rätt postnummer och att jag gärna vill ha en förklaring till varför ”en klåpare hos er lyckats se till att paketet hamnar åt hellskotta”.  Vid det laget har hon konstaterat att vi faktiskt hade skrivit rätt postnummer men jag får ingen ursäkt, what so ever.

”.. och vad får jag för kompensation för det här?!… kunden är något irriterad..”

”Det utgår inga kompensationer för såna här saker.”

”Det är inte så underligt att ni har så inihelvete dåligt rykte när ni inte ens kan be om ursäkt. ”

”Men sånt här sköts maskinellt…om du lugnar ned dig lite så..”

”Fast vet du, det är för mig totalt ointressant hur det sköts, jag har köpt en tjänst av er och ni har inte uppfyllt er del av det hela och då fattar du väl att jag lackar ur när du inte ens kan be om ursäkt. Ni är så jävla snabba på att få betalt, men så fort NI gör något fel, well, då är det ingen som vill kännas vid det och när ni har sönder våra paket, vilket händer VARJE månad, så har ni så krångliga rutiner för reklamationer, att hälften av era kunder inte har TID att mecka med det och således skiter i det. Ni har Sveriges sämsta kundvård genom tiderna och du borde fan skämmas som sitter där och försvarar er med att ”det sköts maskinellt” istället för att säga ”sorry, jag beklagar och vi ska försöka fixa till det här snarast möjligt!”.

Pang, på med luren. Orka tjafsa med en inkompetent idiot.

DHL kan dra åt helvete.

Och mitt goda humör försvann på en tiondels sekund.

Fuck assa och affirmera.

  1. Cata skriver:

    Stopp & Belägg! UGGs tar klart avstånd från de barbariska metoderna som många merinofårfarmare använder sig av. Läs här:

    http://www.deckers.com/company/corporate-responsibility/animal-welfare

    Amerikanska Peta har backat vad gäller just UGG, men det skrivs det inte mycket om.
    Självklart tycker jag det är förkastligt att så många australiska, kinesiska, turkiska merinofår behandlas så grymt. Dock finns det en hel del fårfarmare i Australien som inte använder dessa metoder och UGGs är helt transparenta med vilka leverantörer de använder sig av. (Läs länken ovan) Just saying.

    1. Åh fyfan, tack för länken. Vilken tur att jag inte har skinn-UGGs:en. Bara paljetter och stickade!

  2. Tiff skriver:

    Hejsan, jag sitter i Charlotte, NC i USA och läser din blogg dagligen! Detta är kanske väldigt amerikanskt tänkande…men varför låter du en människa som du inte känner eller ens träffat påverka ditt humör så mycket?! Jag förstår frustrationen att inte få den servis man betalat för…men ditt humör bör påverkas av enbart ditt sätt att tänka. Alltså så bör enbart du kunna påverka hur du känner och mår etc… Genom att tappa ditt goda humör och positiva tänkande pga en annan människas beteende, ger du de kontrollen! Ta genast tillbaks kontrollen och behåll den Mona!! Bli skitsur på de och ventilera om det behövs…men lägg det sen åt sidan och VÄLJ att fortsätta vara glad och på toppen humör! För det är ett val som alla hela tiden måste göra…hela tiden, varenda sekund varenda dag resten av livet! Välj att vata glad oavsätt vad 🙂
    Lots of love

    1. Haha, tack för bra råd. …och det var precis vad jag gjorde sen..Men du har rätt: jag tror att det är icke-amerikanskt att reagera som jag gjorde..

  3. Kattis skriver:

    ÄLSKAR detta, Mona!! Fler i detta avlånga land behöver lära sig att ryta ifrån! Med mitt medelhavstemperament kan jag ibland stå och titta i ren förskräckelse på hur folk på riktigt står och ber om ursäkt för att de får dålig kundservice! (och sen gnäller _hemma_ över hur dåligt bemötta de blev.)

    BRA gjort av dig! Folk på kundservice har ETT enda jobb – att ta hand om kunderna. Klarar de inte det, så behöver de tammefan veta det!

    Hatten av, cudos, osv.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..