ANNONS
Influencer Argentur är en del av© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00

Monas Universum ansvarar för det innehåll som publiceras på denna blogg. För frågor om innehållet kontakta mona@monasuniversum.se. Bloggen ligger på plattformen Tailsweep som använder cookies. För dessa cookies och de personuppgifter som kan komma att behandlas i samband med cookies ansvarar Bonnier Magazines & Brands AB. Mer information finner du här

Jag tänker att jag ska tänka positivt

Jobbet & jag

Det är ju ingen hemlighet att jag inte tycker det är så roligt att stå här i Bromma Blocks. Alltså, missförstå mig rätt: jag älskar gallerian i sig, men att vara på samma ställe 5-6 dagar i veckan gör mig tokig. Tack gode Gud så är ni många som kommer förbi och säger hej. Det räddar liksom dagarna.

Men i morse, i duschen, så tänkte jag att jag skulle använda mig av lite positivt tänkande. Lite affirmationer. Lite “assa”, som Mia T säger.

Så jag tänker att: “oj vad skönt att jag faktiskt har ett jobb!” Det kändes genast bättre. Så jag fick mersmak: “Vilken najs vecka jag har; Kundkväll på Erikbergskliniken i morgon, middag efteråt med Sophie, My och Magdalena. Shoppingkväll med er bloggläsare på onsdag hos ByCarima, en trevlig lunch med Swebus och Magdalena på fredag för att prata Ullareds-resan, middag hemma för kompisar på fredag kväll, gå på Aidsgalan på söndag. Och så  Härligt!”

Är således på toppenhumör när jag åker till jobbet för att hjälpa till och packa ett par ordrar. Då kommer jag på att jag måste ta tag i det där problemet med bloggläsaren som har beställt varor, men i fredags fick reda på att paketet gått till en annan stad.

Så jag ringer DHLs kundservice. Big mistake.

Kvinnan, som redan från början har en tråkig attityd, trots att jag är trevlig,  hävdar först att vi har skrivit fel postnummer. Då får jag en raus-anfall. Jag upplyser henne, fortfarande trevligt, men jefligt bestämt, att vi har rätt postnummer och att jag gärna vill ha en förklaring till varför “en klåpare hos er lyckats se till att paketet hamnar åt hellskotta”.  Vid det laget har hon konstaterat att vi faktiskt hade skrivit rätt postnummer men jag får ingen ursäkt, what so ever.

“.. och vad får jag för kompensation för det här?!… kunden är något irriterad..”

“Det utgår inga kompensationer för såna här saker.”

“Det är inte så underligt att ni har så inihelvete dåligt rykte när ni inte ens kan be om ursäkt. “

“Men sånt här sköts maskinellt…om du lugnar ned dig lite så..”

“Fast vet du, det är för mig totalt ointressant hur det sköts, jag har köpt en tjänst av er och ni har inte uppfyllt er del av det hela och då fattar du väl att jag lackar ur när du inte ens kan be om ursäkt. Ni är så jävla snabba på att få betalt, men så fort NI gör något fel, well, då är det ingen som vill kännas vid det och när ni har sönder våra paket, vilket händer VARJE månad, så har ni så krångliga rutiner för reklamationer, att hälften av era kunder inte har TID att mecka med det och således skiter i det. Ni har Sveriges sämsta kundvård genom tiderna och du borde fan skämmas som sitter där och försvarar er med att “det sköts maskinellt” istället för att säga “sorry, jag beklagar och vi ska försöka fixa till det här snarast möjligt!”.

Pang, på med luren. Orka tjafsa med en inkompetent idiot.

DHL kan dra åt helvete.

Och mitt goda humör försvann på en tiondels sekund.

Fuck assa och affirmera.

Jag tänker att jag ska tänka positivt

33
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Mina highlights