Om DUX och kundservice.


Maken sitter i telefon med nån idiot på DUX som säger två saker i samma mening: ”Ja, vi har felmärkt madrassen, nej, det är inga problem att kemtvätta.”

De kan tänka sig att ge oss rabatt på en ny madrass. JAG kan tänka mig ett samtal till Sverker Olofsson.

DUX vill att vi skickar ett mail.

Att jag ska.

Och maken tänker jag lägga ut på Blocket. Han tycker att jag är en idiot som inte ger mig och nöjer mig med en madrass från IKEA. Jag talar om att det är som att köpa en ny bil och sätta på moppehjul.

Aldrig att jag ger mig.

  1. Angela: tack

    Hallon: Icke att jag ska!

    Lena: Jag återkommer i veckan. Ska maila dom idag tänkte jag. Måste ånga upp mig lite först.

    Pangis: Är inte ett dugg förvånad. Vi har gått från Hästens till DUX. Gjorde ett mellanspel på Europamöbler då vi köpte sängar till landet. Denna dubbelsäng står nu i tonåringens rum och är i särklass de bästa jag någonsin sovit i. Tyvärr har de slutat att tillverka dem.
    Nästa säng blir en Tempur. Jag har ryggproblem..

    Carina: Så sant det där med kunden, men i det här fallet är det fanimej så. Och tack igen!

    Malin J: Sverre blir sista instansen. Believe me!

  2. Suzan skriver:

    geeee dig inte!

  3. Ebba G skriver:

    Nej såklart du inte ska ge dig. Du har rätt. Är det felmärkt så är det… och Sverker är en bra kille.
    Fast jag skulle tro att konsumentlagen ska tolkas så, att du får stå för en del av kostnaden eftersom du ändå använt madrassen rätt länge innan den blev kissig.Och det lär vara värt en tjugondel av priset/år – eftersom Dux väl i reklamen påstår att madrasserna håller i tjugo år?
    Stå på dig och låt maken imponeras av din fantastiska förmåga att manipulera kundsservice!

  4. Monica skriver:

    ikea har bäst i test nu , dom har bra madrasser!!!! bättre än hästen!!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..