ANNONS

Hoppsan. I elakhetens tecken.

/

Vi har en himla massa telefonnummer på företaget.

Dels för att många av dem uppenbarligen behövs, men också för att maken har separationsångest.

Så ett av dessa onödiga nummer använder vi egentligen inte just nu, men ”det är ju så bra, och det slutar på 00, och ett sånt nummer vill ju alla ha.”

Så bara-för-att så har jag det numret inkopplat på en telefon i mitt rum. Det är i och för sig bra med ett direktnummer till mig.

Det ringer hyfsat ofta i den. Jag svarar. Och det är alltid samma sak, nån har ringt fel. Oftast så har jag varit så stressad så jag har inte lyssnat så noga på vart alla tror de har kommit.

Den här veckan har jag det. Och just nu har det varit många felringningar. Och jag har haft kul. Alla tror att de kommer till en tandläkare. I början så jag ”tyvärr”, men sen var det nån som sa att ”jamen, jag har ju en ny reklambroschyr här och det står verkligen det här numret.”

Då blev jag irro. Reklambroschyr är lika med massutskick. Och gör man ett massutskick så BÖR man kanske korrläsa ordentligt. Hade jag gjort ett sådant misstag så hade jag ringt upp det drabbade företaget, bett om ursäkt och förberett dem. Och kanske skickat en blomma. Eller nåt.

Men.

Nu leker jag tandsköterska och avbokar/ombokar alla tider.

Är man så jävla klantig så får man skylla sig själv.

14
0

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00