Ta ta ta Tara

Reklam


I veckan fick vi mail från Air Berlin angående vårt borttappade bagage och jag kan säga att det ser mörkt ut på avbytarbänken i Kamerun. De kan inte hitta väskorna och om det inte har lyckats inom ett par veckor så friskrivs dom från allt ansvar. Bra policy där …


Både taliban, make och jag hade bland annat varsin necessär med oss. Rätt vanlig företeelse när man är på semester. För varje dag som går upptäcker jag saker jag saknar men det som är jobbigast är att mina ansiktskrämer är puts väck. Kläder har man ju kvadrupla uppsättningar av, men krämer … inte jag i alla fall.


Och är man femtioplus funkar inte nån tråkig LdB-kräm utan det är riktiga grejer som krävs och inte fasen har jag lust att gå ut och lägga pengar på det förrän jag verkligen vet att jag aldrig mer kommer återse resväskan.


Ibland har man dock tur som en tok. För ett par månader sedan fick jag en förfrågan om jag ville göra ett samarbete med tidningen Tara, ett prenumerationserbjudande till er läsare. Som vanligt är jag petig med vilka jag gör samarbeten men just den här förfrågan behövde jag inte ens fundera på för det var självklart. Köper den själv så det var klockrent! När det handlar om prenumerationserbjudanden får man ju alltid en gåva  men jag hade inte riktigt satt mig i exakt vad det handlade om när jag tackade jag till att göra det här.

IMG_7167

Igår kom ett gratis-ex av tidningen och premierna. GISSA om jag blev glad: bortsett från det sjukt bra priset; för 149 kr (plus porto 59 kr) så får man 5 nummer, en supersnygg axelremsväska med dragkedja från Ceannis (värde 459 pickadoller) OCH ansiktskrämer och mascara från Clarins!

IMG_7166

Hej och HÅ vad happy jag blev! Minimascaran, Clarins Be long mini mascara, har en unik borste och en revolutionerande formula som stimulerar fransarnas tillväxt. Fransarna får en fin separation utan klumpar. Perfekt resestorlek! Värde 140 kr. Den kommer jag dock ge till talibanen eftersom jag kör lösfransar, men k r ä m e r n a!  Herregud, vi kom hem för två veckor sedan och jag är torr som fnöske i fejset!


När paketet kom råkade ”K” vara hemma och hon berättade att just den ena av dom är helt överlägsen, Clarins Beauty Flash Balm. Den ger dig en omedelbar skönhetsboost-effekt. Minimerar genast trötthetstecken och ger huden lyster. Storlek 15 ml. Värde 120 kr.


Den kallas tydligen även för ”Askungekrämen”. Ähum, suits me perfect. Askungefejs säger man ju knappast nejtack till! Var tvungen att gå in och googla, och mycket riktigt, den har fått superrecensioner!

IMG_7163

”K” var tvungen att visa mig på en gång. Slurp sa det i min torra och uttråkade hy. Den andra: Clarins HydraQuench Cream – den optimala återfuktande dag- och nattcrèmen, har jag inte hunnit prova mer än en natt men den ska motverka torr och stram hud och skydda mot föroreningar och fria radikaler för att bevara en  ungdomlig hud. Huden får en oslagbar lyster och känns mjuk och len, 15 ml. Värde 135 kr.


Okej, det är ju inte så svårt att hänga på det här erbjudandet varför jag själv har klickat hem en prenumeration. Inte bara för att få de extra produkterna utan för att jag faktiskt tycker Tara är bra. Roligare att få i brevlådan när man minst anar det än att köpa själv.IMG_7168

Gör det du också, HÄR!

0

26 responses to “Ta ta ta Tara

  1. PJAK/Anna skriver:

    Men tar du med dig allt? När du reser?? Hade jag aldrig vågat. Jag har mindre ”byttor” som jag häller over lite i. Precis så det ska räcka och någon extra insmörjning. Lika så har jag inget i resväskan som jag inte vill bli av med. Men så har jag heller aldrig blivit av med någon väska. Det jag är rädd om åker i handbagaget eller skickas som paket hem med spårbarhet och försäkring.

    1. monasuni skriver:

      Det är det som suger! Var ju i Italien och kom hem 24 timmar innan var superstressad, tog en annan necessär, for some weird reason, och lade i mina originalstora burkar med Natura Bissé. Inte så bra idé.

  2. Lisen skriver:

    Mona, Mona….de kan inte friskriva sig ansvar….jobbar på flygbolag så jag kan reglerna. Däremot om har de varit borta mer än 21 dagar så räknas väskorna inte längre som försenade utan lost…och då har du rätt att få ersättning. Vill du har mer info så hojta till! 🙂

    1. Mona skriver:

      Du, jag återkommer.Lätt.

      1. Lisen skriver:

        Maila mig ditt referensnummer på anmälan …börjar med 5 bokstäver följt av 5 siffror …så kan jag leta fram lite information 🙂
        Maila på min mail så tar vi det privat, lisen.lindman@gmail.com 🙂

    2. Marie skriver:

      En liten varning här: Tror att man måste kräva ersättning inom 21 dagar. Åtminstone var det något som gällde tidigare. Om man inte gör det så friskrivs bolaget från ersättning.
      http://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/resor-och-turism/resa-med-flyg/forlorat-bagage/

      1. Lisen skriver:

        Stämmer inte #jobbarpåflygbolag 😜

  3. Cari skriver:

    Men att de inte har något ansvar sen måste ju vara efter det att de betalat ut försäkringen till er. Så ersättning får ni men sen letar de inte efter väskorna mer.
    Vilken jäkla otur ni hade.

  4. kristina skriver:

    Jahapp 149 kr blev till 218 i ett nafs varför tar man ALDRIG med faktiskt kostnad? Jag kan ta detta men det händer gång på gång.
    Trevlig helg till er alla!

    1. monasuni skriver:

      Vi tar frakt på allt, oavsett om man köper en tröja eller en tio kilos smideskrona. Fraktsumman är densamma. Vi är för små för att kunna bjuda på den, tyvärr..

      1. Kristina skriver:

        Det ar inte när man köper hos er jag menar, utan hos TARA. Ni skriver ju ut att frakt tillkommer men gör Tara det? Nä inte vad jag kunde se förrän jag nästan hade beställt, jag klickade lite för fort så att säga. visst är det bra med en väska och lite prover men man får ju faktiskt betala för det. Det låter fint när man säger att man får det på köpet men… Nä nu skall surkärringen sluta gnälla.

        Om ni som litet företag skulle bjuda på frakten skulle ni ju inte tjäna speciellt mycket på Webbhandeln, inga skuggor över ert företag. Det blev lite oklart vad jag menade när jag skrev mitt inlägg.
        Det är skillnad på bonniers som kan få till avtal med posten eller vad det heter nu för tiden.
        trevlig helg

        1. monasuni skriver:

          Ha ha ha, förlåt, var superstressad när jag läste och fick jättedåligt samvete! Dock håller jag med dig.

        2. Cari skriver:

          Fast Mona skriver att det tillkommer frakt på beställningen på Tara. Så det har Bonniers inte gömt/glömt. Denna gång i alla fall.

  5. UlrikaK skriver:

    Mona; har du testat Rosenserien nångång?
    Svensktägt och väldigt snäll mot hyn och miljön!
    Ekologiskt, Svanenmärkt och vissa av produkterna har veganmärket.
    Skulle Nisse få för sig att smaka så är det ingen fara för hans mage.

    Näe , jag är INTE försäljare men gillar som sagt grejerna!

    1. Mona skriver:

      För 4-5 år sedan kom jag på att det kanske vore bra om man tog hand om ansiktet. Har aldrig gjort det nämligen. Inte med mer än tvål och vatten. Detta kom sig av att jag gjorde ett samarbete med just Rosenserien. SJUKT bra grejer. Så bra att vi själva sålde det ett tag. Jag använde dom i ett par år sedan gick jag över till ett annat märke som Filler-Jenny har, hade det i 1,5 år och har nu haft Natura Bissé det senaste året. Svinbra grejer men dyra. Rubbet försvann nu med våra resväskor så det här passar bra..ett tag. Jag tror att jag ska få testa ett nytt märke som just nu lanseras i Sverige via Lórèal.

      1. UlrikaK skriver:

        Hänger med på det mesta här inne men inte det som hände för några år sen!
        Man är ju ”still Young ” på din blogg! 😉

        Borde kanske förstått att du provat deras grejer!

        VÄCK NU MANNEN!!!!!!!!
        💜

  6. Lisen skriver:

    Tror jag får ha en liten skola i regler när det gäller resor och ersättningar 😉

    1. Mona skriver:

      Please do .. så lägger jag upp det här! Läste ditt mail men har inte hunnit svara. Halvligger i soffan med datorn i knät och ett öga öppet. Helt slut efter den här veckan..

      1. Lisen skriver:

        Det gör du rätt i Mona…ingen stress vi löser det här 😉 ..skola får nog bli mer fysiskt…vi kommer på något framöver….svårt att skriva ner här…blir många frågor… 😀

  7. Fröke Abbe skriver:

    Har blivit lite petig med vilket företag som har tidningserbjudandet efter att mina Clarinsprodukter blev restade. Var ju värt portot eftersom det var fullsizeprodukter. Men de kom aldrig och ingen ersättningsvara heller. Efter ca 1,5-2 år och några mail kom tre Clarinkrämer, det trodde jag inte! Men då hade de väl ett nytt liknande erbjudande och fått in dem igen.
    Ganska dålig hantering så det företaget får inte mig som
    kund igen särskilt lätt.

    1. Mona skriver:

      Åh vad dåligt, jag hade blivit tokig. Jag tecknade mig för ett abonnemang igår så det ska bli intressant att se om det kommer grejer. Tror dock inte att det är några problem!

  8. Alex skriver:

    Den är bra den där beautyflaschen👍👍❤️

  9. H skriver:

    * Man vet att man inte har ett liv när man i drömmarnas värld, natten igenom, har gnott in sig med all världens ansiktskrämer bara för att ”Monas universum” sagt det * 😉

  10. Malin skriver:

    Ett tips när det kommer till resor, handbagage och bagage. Jag har ALLTID sånt som skulle vara en katastrof att bli utan i handbagaget (mediciner, laddare osv). På så vis är man inte helt körd om väskan kommer bort. Bara ett tips i all vänlighet 🙂 Hoppas de kommer tillrätta snart. Väskor försvinner sällan från jordens yta. De hamnar säkert i samma mörka hål som paket som försvinner med postgången?? 😀

    1. PJAK/Anna skriver:

      Du menar att flygplatserna också säljer på auktion det som har kommit bort och de inte orkar leta rätt på/dela ut till rätt ägare?

  11. Susanne skriver:

    Flög från Arlanda med Air Berlin mellanlandning på Tegen (Berlin) och sen vidare till Köln. Där skulle vi hämta ut vårt bagage och checka in på nästa flight till Puerto Plata (Dominikanska). Väskorna var inte med till Köln – vilket tydligen inte var nåt ovanligt när man har ett stopp under 2 timmar (vi hade 1 tim) på Tegen sa damen där vi anmälde det hela. Sen tillbringade vi 5 dagar utan våra väskor och som vi ringde och mailade Air Berlin för besked – inte ett svar varken på telefon eller mail oavsett när vi ringde/mailade. Kan lugnt säga att vi var desperata. I Cabarete var kläderna snordyra och till det jäkligt fula så att betala 65 usd för en klänning som man inte vill visa sig i var inte att tänka på… Nu har vi skickat in ersättningskrav till Air Berlin – tror ni dom svarar? Det vi får är deras standardmail ”om inte ert bagage har kommit…” uppenbart läser de inte mailen. Hur svårt är det att skicka ett mottagarkvitto så man vet att allt har gått fram som det ska? Skitflygbolag säger jag!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *