När man skrattar käkarna ur led på en måndag

Igår morse var vi drygt 100 bönor och två killar som förväntansfulla åkte ut till Bromma Flygplats för att flyga till Ullared.
 På flygplatsen stod givetvis Ola-Conny och Morgan och hälsade oss välkomna. Jag talade om för Morgan att det gick bra och le om han ville men han blev nog lite stressad när han upptäckte att W pratade engelska, haha!

Givetvis fastnade somliga i tullen.

Planet var chartrat av GeKås med supertrevliga marknadschefen Lise i spetsen och man kan säga att humöret var på topp hos alla i hela planet.

En timme senare landade vi i Halmstad där två bussar väntade. Jag hade med mig ett par flaskor bubbel och tjejerna var inte särskilt svårflirtade.

Towe och Linda
  Efter en dryg timmes bussfärd var vi äntligen framme på GeKås. Elisabeth, receptionistchääfen, kände jag igen sedan vi var där med Mona & Maggan goes Ullared för 1,5 år sedan. Jag kan VARMT rekommendera det här hotellet och dess übertrevliga personal! (Och ja, jag vet att Magdalena ska hit i veckan och vi är i n t e osams. Hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. End of story!)

Vi dumpade väskorna, hämtade varsin kundvagn och gick in på GeKås med laddade plånkor.

Vi spenderade hela dagen med ömsom fylla på kundvagnarna och ömsom ”lufta” oss lite i Sportbaren.

Herregud vad det var länge sedan jag skrattade så mycket!

Vid en av våra pauser kom Lise ned. Jag har träffat henne förut och hon är supertrevlig på riktigt!

Vi ska nog sy ihop något tillsammans i februari. Och då med Mirka.

Givetvis åker jag ju inte till Ullared utan att shoppa favorittrosorna!

Oj vad maken tycker att dom är sexiga … not!

Det var lagom med folk i varuhuset. Lise berättade att de i lördags slog nytt försäljningsrekord: 37,3 miljoner kronor! Amenfatta!

W och jag gick till hotellet med våra prylar.

På rummet att Lise ordnat med goodiebags och varsin stor shoppingbag till alla.

Jag blev sjukt glad när jag såg att jag fått ett presentkort av Lise! Lite mer shopping idag med andra ord.

Meningen var att vi skulle gå tillbaka och fortsätta att handla men vi var tvungna att vila innan vi gick bort till Harrys för att äta med tjejerna.

Alla var supertrötta men på extremt bra humör!    Erika och Lena. Jag och fina Ann.     Årets bild! Och somliga var ju törstigare än andra..  Efter supergod mat och supertrevlig service gick vi till våra rum, hämtade varsin GeKås-shoppingbag och åkte ned till den obemannade receptionen …med lite bubbel.              Alltså, vi skrattade så det helt säkert blev blött i påsarna. Fifan vilka sjuka dårar dom här brudarna är! Vi jobbar stenhårt allihopa och en del av oss har lite mer ”seriösa” jobb än oss andra varför att få barnsla sig så här en gång om året är extremt befriande.

Kvällen avslutades inne hos Lena.   Nu ska vi trycka i oss en god frukost och fortsätta att handla. I eftermiddag kommer vi hem och jag har laddat batterierna så det räcker länge!

Jag ä l s k a r min blogg som givit mig alla dessa aproliga brudar som vänner. Tack tjejer, fifasen som jag behövde det där!

9 responses to “När man skrattar käkarna ur led på en måndag

1. Ser ut som om ni har sjukt kul!!!! 🙂

2. Malin M skriver:

Hoppas ni sparade lite till mig – åker imorgon!!! ?

3. Isabelle skriver:

Var det här någon specialresa? Min mamma åkte från Luleå förra veckan, man kan säga att hon inte var särskilt nöjd med resan…

1. Mona skriver:

Ja, det var det men du, berätta vad det var hon inte var missnöjd med så tar jag det vidare..

4. Angel skriver:

Hade jag haft råd så hade jag och morsan min kommit och mött er på Ullared för lite shopping. Jag har istället lagt mina pengar på saker till min nya lägenhet. Jag och pojken har äntligen fått tag i en tvåa 🙂
    Vet att jag varit urusel på att kommentera det senaste men jag har verkligen haft häcken full och stressen har inte varit av denna värd.
    Nu ska det snart förhoppningsvis lugna ner sig. Din blogg har gett mig välbehövliga pauser ifrån allt den senaste tiden. Tack för det 🙂

1. Mona skriver:

Åh vad roligt att du äntligen är på väg Angel och skönt att jag kan bidra med det lilla. Sköt om dig!

5. O. skriver:

Haha! Så roligt att min syster fastnat på din bild från planet. Hon ser sjukt bister ut men meddelade just att de också hade riktigt roligt. 😀 😀

6. Sara skriver:

Oj vad du och yngsta dottern var lika där! Jag tillhör dina tysta läsare som aldrig kommenterat tidigare men läst länge, tack för en tippen blogg! Sara

1. Mona skriver:

Jag vet, hon är en kopia av mig när jag var i den åldern. Och du, välkommen ut ur garderoben! Tack för komplimangen Sara, det värmer.