När man har en man som aldrig slutar att förvåna en

I söndagskväll åt vi en god middag hemma. Alltså, maken ville att vi skulle äta ”något extra gott”. Han kvittrade som en jädra kanariefågel hela kvällen och jag förstod ingenting men tänkte att han var glad över att hans fotbollstjejer vunnit dagens match.

Mitt i middagen går talibanen och hämtar ett paket. Det är en klocka som jag önskade mig i Mors Dag-present men som inte har funnits i lager förrän nu. IMG_2099IMG_2100IMG_2101

Blev sjukt glad men det stannade inte vid det. Efter en stund lade dom fram en lapp vid min tallrik.IMG_2102

Min haka ramlade ända ned till Söderköping. ”Du måste packa NU!” Klockan var mycket och jag skulle hinna sova innan vi skulle upp.

D e n paniken. Har inte tagit fram alla sommarkläder. Har ingen koll på mina måste-alltid-ha-med-till-utlandet-prylar: poolväskan, pooltunikan och allt annat. IMG_2104

Ägnade 1,5 timmar till att packa hysteriskt, raka benen, slita av mig resterna av min ögonfransförlängning … som jag skulle fyllt på igår. Boka av Filler-Jenny, skjuta upp andra inbokade möten jag hade igår och resten av veckan. Jag jobbar aldrig på min födelsedag så hela dagen igår hade jag grejer inplanerade!

04.45 igår morse satt vi i bilen. Jag visste fortfarande inte vart men när vi svängde upp söderut på Essingeleden var det inte så svårt att lista ut att vi skulle till Skavsta. Det är ju pilotstrejk på Arlanda nu och maken ville uppenbarligen ta det säkra före det osäkra. Under tiden börjar det dundra in grattis-sms (TACK alla ni som grattade mig igår!❤) Men det finns ju vissa som inte tomten kommer till i år, that’s for sure.😡

Strax innan vi är framme börjar maken svära. Jag förstår snabbt att han räknat fel på tiden och att vi plötsligt har jeeeefligt bråttom. Jag vet fortfarande inte vart vi ska utan får inte reda på det förrän vi närmar oss incheckningsdisken och jag ser att det står ”Alicante” på monitorn.

Där lämnar han över biljett, pass och lite andra papper. Säger hejdå och åker tillbaka hem med Nisse. Kvar står jag och talibanen. Hon visste exakt vad som var planerat och flinade. Vi ställer oss i kön till säkerhetskontrollen bara för att konstatera att den, pga strejken på Arlanda, har en miljard människor i kön … som ska till Paris i sina gul/blå-tröjor. Vi har 8 minuter på oss innan gaten stänger och det fanns inte en chans i helvitti att vi skulle hinna med planet.

Alltså trängde vi oss före hela kön, bad om lov, och gled in. Hann precis med planet.IMG_2111

Jag hade inte ätit frukost och var bajsnödig som en örn. IMG_2108

Det här med att göra nummer två på flygplan finns inte så jag var sprängfylld när jag vaggade av planet i Alicante 3 timmar och 10 minuter senare. I 32 graders värme.

Där hade maken förberett en hyrbil. Har jag sagt att jag helst inte kör bil utomlands. Typ vägrar. Har bara gjort det i USA där alla vägar är 22 meter breda.

Men, det var bara att ställa sig i kön och vänta på att få en nyckel samt hyra en GPS. ”Skitviktigt att du hyr en”.  Ridån går ned och fattar plötsligt att vi mest troligt inte ska in på något hotell. jag fick panik eftersom GPS och fru Universum inte är så kompatibla ens hemma.

… och mycket riktigt, kan meddela er och resten av världen att den jefeln hjälpte inte mycket. Det är ett inlägg bara det.

13 responses to “När man har en man som aldrig slutar att förvåna en

1. Bitta skriver:

Vilken present så underbart kul , ser verkligen fram emot fortsättningen.

2. Annica Palmqvist skriver:

Heja Mona. Vilken härlig överraskning. Försök att slappna av nu och bara njuta./Annica i By

3. Malin skriver:

SÅÅÅ himla härligt. Ha en skön resa och NJUT!

4. B-M skriver:

Vilken härlig present! Längtar efter nästa inlägg nu 😉

5. Ragdoll skriver:

Så härligt! Väntar med spänning på GPS-inlägget! :D:D

6. Vilken underbar man och dotter (döttrar) du har! Jag misstänkte att det var något på gång när det blev så tyst på bloggen i går, men den här storleksordningen trodde jag inte. Du är verkligen värd riktig vila och återhämtning, hoppas att bilresan inte blev alltför påfrestande, men det få vi väl snart reda på. 😉
    Charlotta

7. Anni skriver:

Ha nu semester och lägg ifrån dig allt arbete. Njut av sol och värme nu ☀️

8. mia skriver:

Oj, det var kort tid för att ta sig till Skavsta.. Som Nyköpingsbo med landningsbanan runt hörnet vet jag ju att åker man morgonplanen som går vid 7-tiden så får man lägga på lite tid eftersom det då är som mest folk på Skavsta. Men skönt att ni hann! Njut av Alicante och var i god tid på flygplatsen på hemvägen, den avgångshallen är skitstor och det tar lååång tid att hitta rätt gate!

9. Ullies skriver:

Underbart, rätt åt dig ! <3

10. J skriver:

Haha..underbart..vilken fin surprisepresent av familjen..men just det där att inte ha koll..inte ätit frukost och inte gjort A det kan faktiskt ta udden av allt det roliga! Och sen det här att köra bil ensam utomlands..finns inte i min värld….väntar med spänning på fortsättningen!

11. Eva skriver:

Grattis i efterskott! Ha en underbar semester!

12. Nelly skriver:

Äventyr, coolt B-)

13. Så himla kul, Mona! Jag gläds med dig och hoppas du har en fantastisk resa även om jag inser att det blev lite svettigt att panikpacka. Njut nu! Och grattis igen. 🙂