29 responses to “Jamen då sätter vi igång och börjar jobba då

  1. Fisan skriver:

    För att vara lite tråkig: har du kollat inställningarna på stolen? Det kan vara så att din kropp, innan dessa 7 veckor, ”vande” sig vid smärtan och således kände du den inte. Nu när kroppen har fått känna på lite annat i 7 veckor så kommer smärtan tillbaka. Om du tänker efter så kanske du hade lite ont i baken när du började jobba där?

    Fin kudde! 😀

  2. Åsa L skriver:

    Vad jag förstår så har ju din inbyggda sittring försvunnit (kanske kommer den arvlösa dotterns kommentar in här på något sätt också). Jag som har min sittring kvar har inga problem med detta efter ett längre upphåll från kontorsstolen.
    Snygg kudde!!

  3. TinaLill skriver:

    Har du kanske glömt att äta nu när det har varit mycket och gått ner ännu mer i vikt?!?! Inte finnas så mycket rompa som stoppning kvar kanske?

  4. Sandra skriver:

    Japp, vet precis för jag har samma problem. Dina inre rygg och magmuskler behöver tränas. Coreträning tex. Jag var till sjukgymnasten… Kändes ju bara lite pinsamt när han säger ”Du har inga knipmuskler”. 🙂 Så jag fick lite enkla övningar att göra hemma och även att göra på gymmet. Tror det kallas red core. I alla fall, gjorde världens skillnad kan jag säga!! Skitbra träning! O ja, knipmusklerna blev bättre oxå. 😉

    Kram
    //Sandra

  5. Hondjur skriver:

    Det kan det absolut, Mona!
    Och du… Akta dig nu så du inte får en homoRoger (hemorojd) låter så otrevligt) eller tre. Har hört att det är vanligt när man börjar sitta mycket och inte gjort det på ett tag! 😉
    Ha en fin dag!!

  6. Maria Ö-o skriver:

    Vilken härlig kudde, kan man få tag på en sådan någonstans i Örebro?

    1. MonasUniversum skriver:

      Man kan mejla via vår hemsida: http://www.hemslojdsprodukter.se, så får man svar om pris….dock är det ingen innerkudde som följer med.

  7. Carola skriver:

    Men köp dig en riktig kontorsstol människa! En sån där skrivbordsstol-i-ett-barnrum är ingenting att sitta på en hel dag…

  8. Carola skriver:

    Du ville ju ha tips på bloggar… här är en som jag ofta läser, den handlar om en tjej som är 20+ och har tagit sitt pick och pack och flyttat från Göteborgs storstad till en liten håla mitt i ingenstans i Ångermanlands mörka skogar… http://jonnajinton.se/

  9. gudinnan skriver:

    Klicka hem dig en sån här så är nog alla dina problem över på ett klick!
    http://www.tebu.se/sv/rullstolsdynor/tempur-med-rullstolsdyna.php

  10. Åsa i Svedala skriver:

    Du får strecha dina sätesmuskler, så känns det bättre.

    Jag har en rejäl inbyggd kudde, men det hjälpte inte ändå. Strechingen hjälper lite i taget, ge det en vecka eller två.

  11. Lisbeth skriver:

    Ser du ser du det blev en liten kudde. Manar dock till försiktighet så inte älgen nafsar dig i rumpan

  12. Fröken Hulda skriver:

    Du behöver en ny stol

  13. Mammy skriver:

    Men vad är det för stol du har!!??

    Skaffa dig en ordentlig kontorsstol människa!!

  14. spenaten skriver:

    Varför du har ont i häcken ?
    Okej,
    För det första – köp en ny ordentlig kontorsstol.
    För det andra – du har inga rumpmuskler kvar kvinna!
    När det dämpande fluffet försvann fanns det inga muskler som dämpar heller.
    Dags att börja träna, ut och gå med sig, gärna uppförsbackar och trappor…
    Kul va’ ?
    😉

    1. MonasUniversum skriver:

      Jag hör jävligt dåligt just nu märker jag..

  15. shrin skriver:

    Ha! Sa ju att hon skulle träna lite rumpa!

  16. Helen skriver:

    Denna pallar minst 8 timmar om dagen 😮 Har du inte Svanströms på bottenplan?! Och om jag inte minns fel är gubben en bra kund där … fast det kanske bara är i sann pärmanda 😉

    http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Office-products/Arbetsstolar/Product/?prodid=140079

  17. Katarina skriver:

    Börja alltså med att köpa dig en riktigt kontorsstol – shopping alltså 😉 !!
    En med ställbart åt alla håll och helst med gunga på (perfekt när man sladdrar i telefon å kan lägga upp fötterna på bordet en stund…)

    Tänk också på att resa dig med jämna/ojämna mellanrum, ha alltså inte skrivaren inom sträckhåll 🙂

  18. Raggoparden skriver:

    Definiera häcken? Höftböjarna? Gluteus maximum (stora rumpmuskeln)? Sittbenen? Eller själva rigmuskeln, som Hondjuret är inne på? 🙂
    Fast iof sej, olika problem, men träning/stretching är svaret på de flesta.

    1. MonasUniversum skriver:

      Alltså själva sittmuskeln, rumpmuskeln m a o. Ont.som.satan.

  19. C skriver:

    LÄS Linas blogg!!! Och ens egna problem framstår som så mycket mindre..
    http://handleder.blogspot.com/

  20. kakan skriver:

    Köp en riktig stol! Och så köper du dig en matchande väska så blir allt lite roligare 😉

  21. Åsa Hellberg skriver:

    Jag har ont i svanskotan och för mig funkar inte sittring eftersom den landar på ringen och då är det ju skit samma.
    Istället sitter jag långt bak på en kudde så kotan liksom hänger i luften 🙂

  22. PGW skriver:

    Med en älg i rumpan kan man klara det mesta. Men i övrigt håller jag med övriga, skaffa stol och stretcha för tusan! Rumpmusklerna hänger ihop med en massa annat, ländryggen där ryggskott sätter sig, inte minst.

  23. Frida skriver:

    http://www.matting.se/standard.aspx?category=O-09&pageCode=BACKAPP_

    Denna är super! Jag sitter på min hela dagarna utan ont någonstans.

  24. Katarina skriver:

    *harkel* Du bär på en dunkudde utan dun??

    1. MonasUniversum skriver:

      Amen det var fan vad somliga har bra minne!

  25. C skriver:

    Investera i en riktig kontorsstol vetja, det ska man ha om man jobbar på kontor!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *