Det här med Postnord och mina bajssprejer

Kan inte någon bara sänka det där jä%&a företaget?! Det har lyckats med konststycket att sabba en hel bajssprejsleverans samt tappa bort en 20-kgs kartong med bajssprejer. Älskar kundservicen när man ringer och de säger att de ”kan tyvärr inte göra något” och att man ska fylla i en reklamation och skicka in ”så återkommer vi” och by the way ”så har du säkert hört att vi har extra mycket just nu i samband med Black Friday och jul”. 

 

Jag har en miljard kunder som gärna vill bajsa utan att det stinker och dom har väntat tillräckligt länge. ”Ja, jag förstår det (fast hon undrade nog vad fan jag pratade om) men jag kan tyvärr inte lösa det här problemet.” 

 

Nähä, men jag ska betala för era urusla tjänster eftersom ni har som policy att inte heller kompensera kunder som råkat illa ut.

 

Så, kära läsare om ännu ej fått några varor: det är på gång. Vilket år som helst. Under tiden får ni hålla er. Så gott det går.

0

23 responses to “Det här med Postnord och mina bajssprejer

  1. Kathrin skriver:

    Håller tummarna att paketet hinner fram innan jul i alla fall. Det är bara att vänta, inte på något sätt ditt fel 😊

    1. monasuni skriver:

      Det gör det, trust me!

  2. Biggan skriver:

    Kan inte regeringen gå in och styra upp ett företag som ska serva allmänheten och som så uppenbart brister i hanteringen. Vi väntade på en viktig kallelse till sjukan för ett barn. Vi väntade i tre månader. Plötsligt ringer vården och frågade varför vi aldrig dök upp. Vi hade aldrig fått någon kallelse! Jävla post nord hade slarvat bort den. Vi fick vänta i tre månader på nästa tid. Undra om man kan stämma dem. Jag är så sabla trött på att de får hålla på år ut och år in och fiffla och slarva.

    1. monasuni skriver:

      D e t är ju fullständigt oacceptabelt. I vårt fall är det ett 10-tal kunder som blivit drabbade och det är kanske egentligen inte så farligt i jämförelse. Det är ju bara materiella saker jag pysslar med och folk kan vänta så länge de vet varför/orsaken.

      1. Biggan skriver:

        Fast jag tycker att det är lika illa vem som än får vänta och i Postnords fall så är det alldeles för ofta som post aldrig kommer fram. Det måste till en förändring. Det borde vara straffbart som dom håller på.

      2. Jennie skriver:

        Är mitt paket medräknat där? Har inte fått mina sprejer iaf…

        1. Mona skriver:

          Ja, tyvärr..=(

    2. Millis skriver:

      Där har jag lärt mig att om jag inte fått kallelsen efter 1-2 veckor efter remiss är skickad har jag ringt för att kolla om de fått remissen, vilket de ju i de flesta fall faktiskt fått. Då kan man få besked om sin tid över telefon istället. Kan säga att ingen vårdgivare, med det alla vet om Postnord just nu, blir irriterad över att man ringer utan har full förståelse över att man inte vill riskera att missa sin tid.

      1. Syster yster skriver:

        Jag kan tipsa om att aktivera konto i 1177,för dig och dina barn om ditt landsting har kopplat upp sig till 1177. Då kan du logga in, läsa journalen och inte minst se vilken tid du får till sjukvården.

    3. Helen skriver:

      Så blir det när statliga samhällsfunktioner liksom går en del ut på entrepenad … Vi ser ju samma med tåg, äldrevård, skolor 🙁 Trist men staten vill tydligen inte syssla med sådant som inte ger vinst, men funktion. Kanske ska statlig post gå via en statlig service, och alla privata paket via privata leverantörer (och då inte formen Postnord som är ett halvdant försök att köra staten ihop med eget företag). Där får man ju betala vad det kostar, vilket jag tycker är rätt. Men när som du skriver, kallelser eller viktig post ska ut – då borde det vara legitimt att säkra leverans.

  3. Maja S skriver:

    Enkelt att skylla på PostNord när ni inte kan hålla leveranstiderna 😝

    1. monasuni skriver:

      Vilken tråkig kommentar Maja. You have no idea. Uppenbarligen. Vår stora lycka är dock att det är få som är drabbade eftersom vi skickar det mesta, 95%, med Schenker. För mig räcker det att e n kund får vänta, det är en för mycket.

  4. Norpan skriver:

    Kanske skulle man sponsra Postnord med en extra logga på bilen med skriften ”Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge…..”

    1. Helena skriver:

      Du, Norpan,den var bra!..

      1. Katarina skriver:

        Eller……
        ”..alltid för länge”

        1. Norpan skriver:

          Eller ”….vet aldrig hur länge HEN får vänta”

  5. mamski skriver:

    Å under tiden ni väntar kan ni ta med er en tändsticksask å tända en sticka eller två för att minska bajsdoften.. typ 😀 😀 😀

  6. Brysselkakan skriver:

    Ingen av de stora aktörerna inom den branschen är bra på kundsupport och hjälpa till vid strul. Min ena son jobbar på ett stort företag som skickar antika saker över hela världen och det strular konstant. Han har mängder av ärenden som ”försvinner”. Och han är hänvisad till samma kundtjänst som privata personer och där svarar de mest efter någon slags standardmall… De skickar ca 200 paket om dagen året runt och kan inte ens får en egen kontaktperson, dåligt! Han brukar maila företagets VD med cc till sin egen VD, enda sättet att få saker att hända.

  7. Åsa- C. skriver:

    PostNord kundtjänst gjorde fel när du ringde in och anmälde den försvunna leveransen. Det du ska göra är att kräva att dom upprättar ett spårärende. Detta gör att det sätter sig en person och noggrannt kollar upp vad som hänt med leveransen och måste återkoppla till dig om processen. Glöm inte att du ska se till att få spårärende-numret samt namnet på personen som upprättade ärendet. Dubbelkolla även att dom har korrekt mail och mobilnummer till dig.
    Om man bara ber någon trött nisse i kundtjänst om hjälp så händer i-n-g-e-n-t-i-n-g.
    Kräv alltså att dom upprättar ett spårärende. Lycka till!

  8. Helené Tranebacke skriver:

    Åh, förstår din frustration till 100%. Vi får jämt och ständigt leta rätt på paketleveranser till mitt arbete (har vi tur får vi dem till sist) och det räcker med att åldern gör en gråhårig, ett uselt skött företag behöver inte vara ännu en anledning till den färgskalan!

  9. Marie skriver:

    Jag hoppas också att min beställning kommer fram innan jul 🙂

    1. Mona skriver:

      Om inte så skickar vi nytt så får du helt enkelt låta bli att hämta ut det första paketet … när det väl kommer!=)

  10. Cami skriver:

    Jag väntar fortfarande på ett paket som en kompis skickade i augusti FÖRRA året! Det har kommit vilse mellan hennes inlämningsställe (i Sthlm) och Arlanda, skitkul när det innehöll en välbehövd telefon. Tack Postnord! Paketet hon skickade förra veckan är däremot på trygg peruansk mark nu. Är sjukt att peruanska postväsendet är mer pålitligt än det svenska….

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *