Det här med att inte ha fått sina resväskor

En sådan simpel sak som att inte ha en borste/kam har oanade konsekvenser. Hur många av er har borstat håret med en flaskborste, räck upp en hand! IMG_6249Det funkade förvisso men hej och hå så fort det gick att sätta sig i bilen och åka och köpa en riktig borste.IMG_6251Har för övrigt inte inhandlat nåt sånt på måååånga år eftersom min har funkat i måååånga år. Den chocken när kassörskan bad om 198 pickadoller. För en jefla borste!

 

Försäkringsbolaget IF kan hoppa och skita.

0

25 responses to “Det här med att inte ha fått sina resväskor

  1. Smultronblomman skriver:

    Förbaskat irriterande att de inte fått hem ert bagage än! Jag har blivit av med resväskor ett par gånger, men de har kommit dagen efter. Även när de försnillade en väska vid ett kort byte i Toronto. Tegel verkar ju vara i klass med Heathrow när de öppnat den nya terminalen. Där trodde jag de var världsmästare i att klanta bort väskor.

    Men bara en liten undran. Det hade inte funkat med en borste från typ ICA? 😎

    1. Mona skriver:

      Visste inte ens att ICA sålde borstar! Senast jag köpte en var på Mauritius för 15 år sen…

  2. Den andra Malin skriver:

    Du köpte inte den simplaste borste heller…
    Appropå hår, tvättar du fortfarande håret varje dag?
    🙂

  3. Hahahaha! Jag dör vad roligt! Snacka om att spara pengar (Y) Perfekt ju!
    På min blogg har jag listat 21 tips till gravida och blivande mammor – hade varit kul om du ville läsa 🙂
    Ha en skön dag!
    Kram <3

  4. Winglet skriver:

    Antar att du flög med Air Berlin, kontakta deras customer service och kräv ersättning. Vi som jobbar i branchen har våra egna ”svarta listor” när det gäller både flygplatser och flygbolag… rent generellt kan jag säga att det är bättre att flyga med nätverksbolag mao inte lågpris eller point-to-point, då de har flera samarbetspartners, vilket gör att problem ofta kan lösas smidigare. T ex vid försenade eller inställda flighter. Alltså typ SAS, Finnair, Lufthansa, KLM, Air France mm

    1. Mona skriver:

      Japp, vi flög Air Italia och Air Berlin…

      1. Nea skriver:

        Air berlin tillhör nätverket one world, samma som tex british airways och finnair

        Norwegian däremot står själva

  5. Fia skriver:

    Ursäkta men varför ska If hoppa upp och skita? Fattar inte alls…

    1. Mona skriver:

      För att vi inte får ersättning för vårt försvunna bagage. Man anser att man har saker hemma. Kläder kan jag förstå, men inte fan har jag dubbla uppsättningar eltandborstar á 2000 kr styck eller dubbla uppsättningar av ansiktskrämer och sånt…

      1. Tara skriver:

        Jag kan ju tycka att det inte borde spela någon roll om man har tio garderober knökafulla av kläder – har väskorna försvunnit, så ska man få ersättning. Kläder mm däri, har ju kostat pengar oavsett vad jag har hemma..

        Eller är det ngt jag inte fattar..?

        1. monasuni skriver:

          Well, då är vi två…

      2. Fia skriver:

        Har också If och är tacksam för att dom inte ersätter tillfälligt försvunna eltandborstar för 2000 SEK st samt dyra damkrämer. I 98% av fallen kommer bagaget åter så bara att vänta lite. Du är så otålig Mona! ICA är fantastiska, förutom hårborstar har dom också tandborstar för 39 SEK så pröva! Dom funkar dom också och om du brummar lite när du borstar så är det nästan samma känsla. Ska nog gå bra det här också ska du se:-)

        1. Mona skriver:

          …”om du brummar lite när du borstar”, HAHAHAHAHA! Fast du, jag håller inte med. Talibanen har köpt nya kläder, hade sina bikinisar och annat som hon skulle haft med sig till kollo i morgon. Det är ju inte okej nånstans att jag ska behöva köpa nya bikins utan att få ersättning. Sen kan jag ju iofs tycka att det är flygbolaget som ska ersätta rubbet …

          1. Marie skriver:

            Nu är det ju så att flygbolaget ska ersätta rubbet, men det är väl först efter 21 dagar då bagaget verkligen är försvunnet. Dock underlättar det nog inte om ni tappat era bagagekvitton. Om saker som inte ska packas i bagage som checkas in försvinner ersätts det inte http://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/resor-och-turism/resa-med-flyg/forlorat-bagage/

  6. Marie skriver:

    En sak till, har ni kollat försäkringen via ert kort – om resan betalades med kort kan ju försäkring finnas där.

    1. Mona skriver:

      Japp, kollat rubbet.

  7. Marie skriver:

    Tröjan ”Anna” i Large hittar jag inte?

    1. Mona skriver:

      Tokslut. Dessvärre även slut hos leverantören. Det har varit den som i särklass gått bäst. Så jäkla typiskt!

  8. Anne skriver:

    Jag köper mina Tangle Teezers, vilka för övrigt är bästa borsten ever, för en hundring. Antar att det är äkta guld i den där du valde.

    1. Mona skriver:

      Var fan då? Jag köpte min på Åhléns!

  9. Tant_T skriver:

    Tangle Teezers lookalike finns på Dollarstore för 20 :- 😉 Eltandborste fjuttversion på Toys r us med färgglada motiv för 39 :- 😉 Kläder o krämer har du ju i mängder även om kanske inte just ”de” du helst använder 😉

    1. Mona skriver:

      Åh, Dollarstore! Tror det finns en en dryg timmes väg härifrån. Måste åka dit någon gång. Den där Toys r Us-tandborsten hoppar jag nog över, hehe, men resten har du rätt i!

  10. Angel skriver:

    Har inte använt flaskbortse men däremot har jag använt en oanvänd nagelborste. Funkar faktiskt utmärkt som nödborste.
    Hade en kopia på tangle teezers borsten som jag älskade. Den har jag dock fått ge till pojken då han bestämt sig för att spara ut till långt hår.
    Hoppas att ni snart får tillbaka ert bagage.

  11. Karin Svensson skriver:

    Trots lockigt hår och mycket hår så har jag ibland använt en gaffel när hårborsten
    har tagit tjänstledigt.. fungerar bra

    1. Mona skriver:

      GAFFEL! Då skulle mitt hår gå av!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *