En weekend i vänners lag

Igår övertalade Säpo-frun mig att lämna bilen hemma och ta tåget in till stan. Väry much utanför min comfort zone.

Jag tycker absolut i n t e om att åka kommunalt. Har blivit en gnällkärring som inte gillar människor som kommer för nära, står och hostar eller sprider bakterier rent allmänt.
Ja men ni hör ju!

Säpo-frun hade fullt upp med att jaga Pokémons. En för mig helt okänd värld.

Det är ju ingen hemlighet att jag är en extrem sucker för dörrar och jag blev väldigt förvånad över denna fantastiska dörr vid Kungsträdgårdens tunnelbaneuppgång. En dag ska jag göra en bok med alla dörrar jag fotat.

Vi mötte upp Paulina på hennes hotell och åt frukost med henne.

Vi var uppe en snabbis på hennes rum som var otroligt fint. Man kanske skulle vara turist i sin egen stad ibland.
Sen gick ut på stan för att shoppa. Trots, eller kanske pga, att Paulina varit en så kallad supermodell under många, många år så hatar hon mode. Handla kläder är det absolut värsta hon vet. Däremot är hon extremt intresserad av smink. Men först köpte hon en Hövding-hjälm. Det finns inte i New York.
Vi hamnade på Sephora och Paulina bestämde sig för att ge Säpo-frun en sminklektion.

Mig gav hon rådet att använda lite wild’n crazy-färger på läppstift. ”Var inte så feg” .. så hon köpte ett röd-orange som hon tyckte att jag skulle ha.

För övrigt var det inte bara Säpo-frun som är en sucker för Pokémon. Herregud, var 10:e meter skulle det jagas figurer. ”Oh, you have one on your head Mona!”
Sen tog vi tunnelbanan till Wilmer Kaffebar. Problemet var bara att jag aldrig åkt tåg dit så när vi kom upp på gatan hade jag NOLL aning om var jag var. En skåning och en amerikanska visade sig vara lite bättre på att hitta … med hjälp av Google maps, hehe.
Vi hängde hos Malin i flera timmar innan hon fick köra oss hem. Det var färdigåkt med tunnelbana det här decenniet för min del.
Säpo-frun har aldrig någonsin noppat sina ögonbryn vilket taggade Paulina så, innan middagen rensade hon brynen ordentligt på henne.
Vi hämtade upp Wilmer-Malin och sen åkte vi in till Gamla Stan och åt en sjukt god middag.

Well, det här med bra mobilbilder …

Well, det var en mycket rolig helg med dessa damer. Paulina är just nu på väg hem till New York och jag ska ta med mig Säpo-frun till Wilmer-kaffebar för en brunch innan jag kör henne till flygplatsen för vidare färd hem till Limhamn.

Eftermiddagen ska ägnas åt städa-trädgården-inför-vintern.

Ska bara se om jag kan hitta nån anledning att slippa …