Apropå kundservice

I somras fick jag ett par byxor av min kompis Pons-Carmen. Hon hade råkat beställa dubbelt och som av en händelse har vi samma storlek. Ett par zebra-randiga. Låter hemskt men hej och hå vad jag har fått många komplimanger. Använder bara två märken annars, MosMosh och Miss Me men dom här; Denim Hunter är as-sköna varför de har fått kvala in bland favoriterna.

 

Strax innan mässorna började hittade jag ett par svarta fejkskinn. Skinn på framsidan och vanliga jeans på baksidan.

Denim-Hunter-Canny-Co-Custom

Googlade runt och insåg att det fanns en hel del olika priser. Hittade ett par för 799 kr hos någon som heter Trendmakeriet. I ordern skriver jag vilken storlek jag har i zebrabrallan och är det samma stuk på skinnbyxan så skicka gärna samma storlek. (Med de andra märkena behöver jag aldrig oroa mig, de diffar aldrig i sina modeller men jag vet att Denim Hunters byxor gör det.)

 

Döm om min förvåning när en Sara ringer mig samma dag jag gör beställningen, dessutom på en lördag. Hon frågar om jag möjligen kan mäta mina zebror och ge henne måtten, så kunde hon mäta skinnbrallorna. Vi sitter i varsin ände av Sverige och mäter lårbredd med tumstock. Det slutar med att vi kommer överens om storlek och att hon ska skicka skitfort så att jag kunde få dom lagom till mässan.

 

De kom dagen innan och satt som handen i handsken och sedan dess har jag inte använt några andra. Jag bara älskar företag som gör det där lilla extra och det är det som får mig att återkomma som kund.

 

Tack Sara .. om du skulle råka läsa det här, sjukt bra service och skönare byxor får man leta efter!

 

Förresten, varför heter det byxor i pluralis när en tröja är singularis? Borde man inte säga ”jag har beställt en byxa?”

 

Kan vara veckans viktigaste fråga.

LOADING..