Minns ni mina använda stövlar från Zalando?

Jag köpte ju stövlar från Zalando i förra veckan och var i extas när jag skulle packa upp dom. Detta eftersom jag letat efter snygga lårhöga stövlar i över ett år.

 

Döm om min förvåning när jag inser att stövlarna redan är använda.

IMG_2995
IMG_2996
Jag ringer och får prata med en jättetrevlig tjej. Jag berättar att jag vill ha stövlarna på en mässa som börjar om ett par dagar och måste ha ett nytt par skitfort. Hon mailar över en rabattcheck så att jag kan beställa med expressdelivery. Jättenöjd lägger jag på men kommer på att, om de går med på en rejäl rabatt, typ 50% kan jag tänka mig att behålla dom.

 

Ringer tillbaka men de har gått för dagen. Mailar. Igår fick jag svar. De erbjuder mig 35%.

IMG_3068 (1)

Hur man har handlat på Zalando för första och för sista gången.

 

… och nu minns jag även att det var just Zalando som för några år sedan ville ha ett samarbete med mig men när de scannade bloggen och hittade det här inlägget så avstod dom. De tyckte att jag var lite för vulgär, fast med andra ord. Då ska man veta att Zalando är tyskägt. Och då ska man också veta att det är Europas största marknad för just dom prylarna och att tyskar är bra mycket mer välvilligt inställda till den branschen än vad vi svennebananer är.

 

Jag skrattar fortfarande!

 

 

  1. Så tröttsamt med dålig kundservice! Jag beställde en julklapp från Cdon INNAN sista beställningsdag gick ut inför julen (hela beställningen gick på nästan 600 sek sammanlagt). Den anlände några dagar in på nya året. När jag kontaktade dem så fick jag 50 sek i kompensation. Uselt!!

  2. Mona, inte för att vara petig men det är faktiskt Kinnevikskoncernen som äger Zalando.
    Alltså än större anledning till kundtillvändhet!

  3. 35% kan jag tänka mig är ok om varan har någon defekt i sig, men fortfarande är i nyskick. Men att de bara ger 35% när de 1) ofrivilligt visat att deras retursystem failar i kvalitetskoll och att de 2) skickar ut använda varor och kallar dem nya – det tycker jag är dåligt. Det är precis sånt här som gör att folk drar sig för att köpa via nätet och f.f.a. från dem.

      1. Great minds och allt det där… Eller så har du redan skrivit det och jag bara ekar det såhär nån dag i efterskott pga sömnbristsdemens.

  4. Min första tanke när jag läste om detta blev just bevisad:
    SKITFIRMA !!!!!!!!!
    Och du som tyckte dom var för stora för att ”fuska” med sånt …………..

    Hälsningar Skåneland.

  5. Men du, visst kunde du har blurrat namnet på den anställda? Den personen är ju inte ansvarig för företagets regler och du vet ju ingenting om hur stort handlingsutrymme hon eller han har till sitt förfogande eller vem som hängde över axeln när mailet skrevs. Efter att själv ha jobbat med kundtjänst så kan jag ju säga att man ofta har bra mycket mer svängrum för att vara schysst när det gäller klagomål per telefon eftersom mailen man skickar å företagets vägnar kan granskas på ett helt annat sätt…

    1. Tokmissade det (fixat nu) och klart att jag förstår kundtjänsts begränsningar. Har dock själv varit överhövdning för ett stort call center-företag i inkassobranschen och vet hur det fungerar. Jag utgår för övrigt från att något har brustit i deras rutiner och att det här är ett one-case-scenario. Problemet är att jag inte förstår hur det tänker, i synnerhet inte när jag vet vad saker och ting kostar, bland annat returkostnaden. På det hela taget så skulle de tjäna bra mycket mer på att erbjuda mig något bättre. I synnerhet då jag är en skoknarkare av rang. Hur som, shit happens och man kan inte göra alla kunder nöjda och glada. Har dom en hård policy så är det bara att gilla läget. Och det gör jag. Så klart. Dock kan jag ju välja att aldrig handla av dom igen. =))

      1. Oh jag är HELT med dig angående rutinerna och det idiotiska i att inte ta hand om sina kunder, jag ville bara undvika att den anställda gjordes personligt ansvarig offentligt. Ha en skön kväll!

  6. Hej, på Facebook skriver de så här nu. ”Hej Mona! Vi beklagar verkligen att skorna som du sett fram emot inte var i nyskick när du fick dem. Vi kompenserar alla felaktiga leveranser och försöker bedöma alla reklamationer så rättvist som möjligt. Det var tråkigt att höra att du inte var nöjd med de alternativ som vi kunde erbjuda dig den här gången. Om du vill att vi ska se över ditt ärende igen ber jag dig att återkomma med ett beställningsnummer eller din registrerade mejladress i ett PM. Jag hoppas du får en fortsatt härlig dag! Vänligen, Emma @ Zalando Service”
    Tänkte att du som sällan är ute på fejjan ville se.
    Kram

  7. Tycker zalando är ett skitföretag faktiskt! Va inne på hemsidan i höstas då jag också var ute efter ett par lårhöga stövlar. Hittade massvis och jag tänkte att ja beställer hem ett gäng o provar mig fram till dom som blir bäst. Valde därför faktura som betalsätt eftersom ett par skulle behållas o resten skickas tillbaka.

    Fick ett mail efter 2 dagar där det står att dom tyvärr inte kan erbjuda mig faktura som betalsätt utan att kunna förklara varför för mig i dagsläget o hoppades att jag ändå ville beställa hem varorna och betala med betalkort? Tyckte det var jätte märkligt och nästan förolämpande då jag inte har några betalningsanmärkningar, lån eller krediter? Mailade dom och frågade om det skett något fel men fick samma svar där.

    Så jag avstod från att beställa o valde att inte bli kund hos dom i framtiden heller.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..